Na twee weken intensief werken met de ploeg zijn de eerste tekenen van de hand van Dennis Demmers zichtbaar. Defensief goed georganiseerd en zwaar de tegenstander ontregelend. Aan het aanvallende aspect is de kersverse hoofdtrainer duidelijk nog niet toegekomen.

Aanvallend bracht de ploeg uit Deventer bitter weinig in het uitduel tegen Cambuur. De thuisploeg werd gaandeweg het duel getrakteerd op een fluitconcert van het morrende publiek. Volgens Sander Duits het teken dat zijn ploeg het goed deed.

Met Sander Duits is direct de meest opvallende wissel van Demmers genoemd. Sjoerd Overgoor moest van de coach op de bank plaatsnemen. “Ik wilde de slag op het middenveld gaan winnen en daar is de strijdbaardere Duits meer geschikt voor dan Overgoor”, aldus Demmers nadien. Booy koos eerder voor beiden, maar dat vond Demmers te controlerend. Het speelbeeld liet echter weinig offensieve daden zien.

In de eerste helft ontregelde Kowet Cambuur goed, maar kwam niet aan aanvallen toe. Door het gebrek aan zelfvertrouwen wilde iedereen het speeltuig maar al te graag weer kwijt. Daarmee werd iedere mogelijkheid, door het team zelf notabene, in de kiem gesmoord. Illustratief was de machteloosheid van buitenspeler Reimerink die aanvallend het meeste balbezit had, maar geen enkel duel wist te winnen. Cambuur werd eenmaal echt gevaarlijk toen Schenk zich kinderlijk liet verschalken, maar Vriends assisteerde zijn doelman op de lijn.

Ook in het tweede bedrijf was het tempo laag. De fouten van Schenk, en later Van der Linden, werden niet afgestraft. Daarmee bleef de hoop op een punt in leven. Echter met de wetenschap dat Go Ahead Eagles gemiddeld 1,8 goal per duel tegen krijgt, is die nul pas zeker als de scheidsrechter heeft gefloten. Zeven minuten voor tijd liepen enkelen juist niet volgens de gemaakte afspraak en kon invaller Steblecki, door een woud van benen, binnenschieten. Dat ook doelman Van der Hart werd gepoort is illustratief voor het seizoen.

Demmers vertelde nadien dapper over het ‘wij’ gevoel, het strijden voor team en club en niet louter voor het individu zelf. Hij schat daarmee een van de problemen in deze selectie op waarde. Een ander probleem is het gebrek aan zelfvertrouwen wat zich toont in aanvallend opzicht; “Dat is het volgende doel, we wilden eerst de nul houden en dat was bijna gelukt” aldus Dennis Demmers.