Heb jij er altijd al van gedroomd de kleuren van Go Ahead Eagles te verdedigen? In het rood-geel te strijden voor stad en achterland? Dan is dit jouw kans. Go Ahead Eagles gaat namelijk een officiële e-sporter toevoegen aan zijn selectie. Iemand die de club vertegenwoordigt op officiële FIFA-toernooien, zowel nationaal als internationaal. En die iemand kan jij zijn!

Iedereen binnen de club – spelers, technische staf, bestuur, medewerkers, supportersvereniging – is het over één ding eens: de e-sporter van Go Ahead Eagles moet over twee kenmerken beschikken. Eén: hij/zij moet de club uitdragen met trots, met eer, beschikken over een echt rood-geel hart. Twee: hij/zij moet zowel qua talent als instelling in staat zijn de club met verve te vertegenwoordigen. De Komoptan!-mentaliteit ook naar het digitale strijdperk mee te nemen.

In samenwerking met de Supportersvereniging organiseren we speciale voorrondes om de Go Ahead Eagles e-sporter te vinden. Zondag 15 januari is hét moment om je in de hoofdmacht van de club te spelen.

In het supportershome van Go Ahead Eagles wordt in samenwerking met Bundled (www.bundled.nl) en hun label FIFAlive (www.fifalive.nl) op zondag 15 januari een groots FIFA-toernooi op de PlayStation 4 gehouden. Bundled heeft al jaren ervaring met het opzetten van FIFA-toernooien en is zodoende de ideale partner om dit op te zetten. Er wordt tegen elkaar gespeeld met de meest recente versie van FIFA (FIFA 17). Zowel de winnaar van de eerste sessie als de kampioen van het tweede toernooi ontvangt van Go Ahead Eagles een officieel wedstrijdtenue. De beste FIFA-deelnemers van beide sessies maken bovendien kans om dit seizoen de titel ‘e-sporter van Go Ahead Eagles’ te mogen dragen! (alle officiële nationale en internationale FIFA-toernooien zijn alleen toegankelijk voor 16+’ers)oe

De uiteindelijke e-sporter van Go Ahead Eagles hoeft overigens niet per definitie de winnaar van het FIFA-toernooi te zijn. Om de clubkleuren van Go Ahead Eagles landelijk uit te dragen, vindt de club het, zoals hierboven beschreven, ook belangrijk dat de e-sporter de boodschap van Go Ahead Eagles goed overbrengt. De e-sporter van Go Ahead Eagles wordt een week na het FIFA-toernooi gekozen uit de beste acht deelnemers. Hij of zij vertegenwoordigt Go Ahead Eagles dit seizoen. Wellicht leid jij Go Ahead Eagles wel naar de landstitel!

Het FIFA-toernooi van 15 januari wordt georganiseerd door Go Ahead Eagles in samenwerking met de Supportersvereniging. De PlayStations en bijbehorende apparatuur worden geleverd door Bundled. De inschrijfkosten voor deelname aan het FIFA-toernooi bedragen € 6,50. Inschrijven voor het FIFA-toernooi kan hier of stuur een e-mail met je naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres naar info@ga-eagles.nl. Let wel: er zit een limiet aan het aantal inschrijvingen, dus geef je snel op