Met een slimme tactische opstelling wist De Koning FC Utrecht te temmen, maar kon het zelf geen vuist maken voorin. Door een eigen doelpunt van Schenk verloor Kowet met 0-1 thuis van FC   Utrecht.

BRILJANT

In een povere eerste helft kreeg Brama een kans uit te halen na een matige uitverdedigende actie  van Groenbast. De volley werd briljant door Zwarthoed gekeerd. De eerste keer dat de Eagles het doel onder vuur namen was na 20 minuten spelen toen Antonia zwak met links uithaalde.

BINNENGELOPEN

Utrecht werd wel tegengehouden, maar aanvallend was de ploeg van De Koning machteloos. Na ruim  een half uur wedstrijd werd een harde voorzet van Ludwig per ongeluk door Schenk binnengelopen. Doordat Locigno zijn taak verzaakte moest Schenk voor Kerk stappen en daarbij punterde hij de bal  binnen bij de eerste paal. Vijf minuten voor rust had Ludwig de 0-2 moeten maken na een scrimmage voor het doel van Zwarthoed.

SLECHTS GEEL

Vlak voor rust was Ludwig weer gevaarlijk, maar ditmaal voor de gezondheid van Ritzmaier. De brute tackle werd slechts met geel bestraft waardoor het evenwicht qua spelers bleef staan na de thee. De  matig spelende Manu bleef achter in de kleedkamer en reed direct huiswaarts terwijl een enthousiaste Maatsen meer leven in het duel bracht . Antonia werd gestuit door Troupée na zijn eerste geslaagde actie waarna het publiek zich ook in het duel ging mengen.

GETORPEDEERD|

Kowet zette aan met onder meer Chirivella die zijn poging geblokt zag en Locigno die stuitte op de doelman. Dan wordt Maatsen bruut getorpedeerd door Van den Marel die hem bewust opzoekt. De gevloerde buitenspeler raakt in een natuurlijk beweging de zoekende Utrecht verdediger die aansluitend veel ophef maakte. De warrig leidende Van den Graaf trok pardoes rood voor Maatsen.

TOUCHEERDE

De opdracht werd er vervolgens niet makkelijker op, ondanks slechts 0-1. Met verse krachten als Wolters en Hendriks werd het toch nog gevaarlijk. Locigno had vlak voor tijd de gelijkmaker op zijn linkerschoen, echter toucheerde hij de kruising. Daarmee bleef de Deventerclub voor de achtste maal op rij achter zonder een driepunter.

GELATEN

De aanhang droop gelaten af. Mede door het rumoer eerder deze week, door onjuiste berichtgeving in de VI, waren er gemende gevoelens. Ook schermde Wolters met buitenlandse belangstelling nadat hij niet netjes behandeld was door de club en lijkt Manu een tweede Plet te gaan worden. De komende weken zal er tegen de directe concurrenten iets moeten gebeuren om te voorkomen dat behoud vroegtijdig kansloos wordt.

Hans de Koning

Randy Wolters