Go Ahead Eagles leek vandaag een puntje mee te nemen uit Rotterdam. Op bezoek bij Sparta had de thuisclub in de 1e helft 2 mogelijkheden maar de ruststand was 0-0. De 2e helft konden beide ploegen maar moeilijk het doel vinden tot 5 minuten voor tijd waar Sparta probeerde een doorgang bij de verdediging van Go Ahead te vinden. Het was juist de ervaren Fischer die een overtreding maakte in de 16 meter waardoor Sparta een penalty kreeg. De penalty werd benut en met een paar minuten op de klok ging Go Ahead op zoek naar de gelijkmaker. Gevaarlijker dan een paar voorzetten van de flanken werd het niet dus bleef het bij 1-0 voor Sparta.

Xandro Schenk die aan de wedstrijd begon moest er na twintig minuten toch geblesseerd af met een hamstring blessure. Ook Robin van der Meer haalde het einde van de wedstrijd niet. Hij verliet na een uur het veld met een brancard na een ongelukkige botsing. Waarschijnlijk hield hij aan de botsing een hersenschudding over. Bij Sparta mocht in de slotfase oud-Eagle Bart Vriends zijn opwachting maken.

Volgend week wacht Ajax thuis.

Hans de Koning:

Sander Fischer: