Afgelopen zondag werd op een armetierig sportpark te Groesbeek wederom een pijnlijke nederlaag geleden door de ploeg van Demmers: “Dit mag gewoon niet”, was de reactie nadien. Het gebeurde wel en Demmers keek terug op het moment van de treffer waar weer veel mis ging: “Geven we wéér knullig een doelpunt weg, dan loop je achter de feiten aan.”

STRIJD
De omstandigheden waren niet ideaal voor goed voetbal, maar soms is er meer nodig. De leus boven de entree van het sportpark van Achilles’29 verteld: ‘Samen togen wij ten strijd’ en dat deed de thuisploeg met verve. Van een zwaarbevochten overwinning was niet echt sprake, want de Deventerploeg oogde behoorlijk machteloos en streed tegen de zwaarst mogelijke tegenstander, namelijk zichtzelf.

JUBILARIS
Het begon wel vooruitstrevend met De Kogel die voorlangs knalde en Wolters die enkele malen vervaarlijk voor keeper Van der Wielen opdook. Echter was Thoone het dichtst bij een treffer, Zwarthoed voorkwam echter een achterstand. Echter na 28 minuten spelen had de doelwachter geen antwoord op de kopbal van de slimme middenvelder Hendriks. De jubilaris speelde zijn 300ste duel voor Achilles en bekroonde dat door de lepe voorzet van Van der Beek te verlengen tot in de touwen.

BALANS
De toen zwalkkende Deventerploeg kreeg nog wel een goede kans via Wolters. Maar, als zo vaak, laat de linksbuiten het speeltuig te ver van zijn schoen schieten voordat hij echt gevaarlijk kan worden. Halverwege brengt Demmers Van Ewijk voor de zwakke Rijsdijk en komt er wat meer balans op het middenveld. Maar veel tweede ballen blijven voor de thuisploeg, waardoor de Eagles nooit echt balbezit ervaarden.

GREEP
Nadat Thoone het zijnet vond en Maatsen in kansrijke positie overkopte, viel het duel weer in de greep van Achilles. Met veel strijd en goed organisatorisch werk van stopper Zeller, kon het Go Ahead Eagles betrekkelijk eenvoudig van zich af houden. Met de komst van Teijsse probeerde Demmers het slotoffensief te laten ontbranden. Het werd een waakvlam die snel werd uitgeblazen door de passievol strijdende thuisclub.

ACHTERBAN
Behoudens een kans in de extra tijd kon het elftal van Demmers geen vuist maken, het verprutste bijvoorbeeld tien corners: “Gister en eergister uitgebreid op getraind, maar nu slecht genomen dus ongevaarlijk”, aldus de oefenmeester die ook de teleurstelling van de achterban wel snapte: “Ik ben verantwoordelijk voor die resultaten en dit is gewoon slecht”. Na afloop van het verloren duel wilden de spelers de ruim opgekomen aanhang bedanken, echter scandeerden zij richting de ploeg op een zodanige wijze dat Schenk rechtsomkeer maakte. De rest volgde ook richting de kleedkamer.

BELACHELIJK
De teleurstelling van Schenk was voelbaar: “We kunnen allemaal veel beter, het is gewoon belachelijk”. Aansluitend gaf de verdediger aan dat Demmers niet veel te verwijten valt: “Veel spelers halen dit seizoen hun niveau niet, daar kan de trainer niet veel aan doen.” Schenk sloot verrassend af met de conclusie: “Eerst moet iedereen maar eens in de spiegel gaan kijken, ik ook, want misschien zijn we wel minder goed dan we allemaal denken.

Dennis Demmers

Xandro Schenk