Morgenavond (zaterdag 19 augustus, 21:00 uur) zal Go Ahead Eagles voor het eerst in seizoen 2023/2024 zijn opwachting maken in De Adelaarshorst. FC Volendam is de tegenstander tijdens speelronde 2 van de Eredivisie. Graag nemen we je mee door de belangrijkste wedstrijdinformatie voor het duel van morgenavond.
Anders dan gebruikelijk

Momenteel vinden er de nodige werkzaamheden plaats aan de noordwestzijde van de Hoofdtribune, waar in de loop van het seizoen een nieuwe aanbouw wordt gerealiseerd waarin een Eagles-museum, persruimte, extra Business Seats en extra ruimtes voor spelers en staf zullen komen. Go Ahead Eagles zal zijn uiterste best doen om een situatie te creëren waarbij cateraars, TV-ploegen en vrijwilligers van de Supportersvereniging zo optimaal mogelijk hun werk kunnen doen en waarbij supporters veilig de B-Side en vak 3 van de Hoofdtribune kunnen betreden. Desondanks is Go Ahead Eagles zich er heel goed van bewust dat alle werkzaamheden – die uiteindelijk een nieuwe stap voorwaarts opleveren voor zowel club als supporters – de komende tijd voor wat minder comfort voor de supporters van de B-Side en vak 3 van de Hoofdtribune zullen zorgen. Go Ahead Eagles hoopt dan ook dat de supporters begrijpen dat de huidige situatie – waarin alles misschien even net iets anders dan gebruikelijk is – van tijdelijke aard zal zijn en dat de club moet roeien met de riemen die het heeft.

Heb je een vraag of klacht die betrekking heeft op de verbouwingen in en rond De Adelaarshorst? Spreek daar dan op de wedstrijddag niet de vrijwilligers van de Supportersvereniging op aan, maar mail je vraag of klacht naar info@ga-eagles.nl.

Praktische informatie

Voorafgaand aan Go Ahead Eagles – FC Volendam zal er een minuut stilte in acht worden genomen voor alle Eagles-supporters die ons het afgelopen jaar zijn ontvallen.

Door de werkzaamheden aan de noordwestzijde van de Hoofdtribune zijn er twee verkooppunten van de B-Side tijdelijk verplaatst. Het kopen van dranken is rond Go Ahead Eagles – FC Volendam gewoon mogelijk, maar wel in een andere vorm dan supporters normaal gesproken van de club en de Supportersvereniging gewend zijn. Een en ander zal ook betekenen dat het achter de B-Side enigszins behelpen zal zijn bij de G-bar als gevolg van de beperkte ruimte die beschikbaar is.

De vijf muntenautomaten van de Leo Halle tribune zijn buiten gebruik, waardoor het tijdens Go Ahead Eagles – FC Volendam niet mogelijk is om op deze tribune consumptiemunten te halen. Go Ahead Eagles heeft deze automaten verwijderd vanwege verbouwingen achter de Leo Halle tribune (de Supportersvereniging is hier dus niet bij betrokken geweest) en de club heeft nog geen mogelijkheid gehad om deze muntenautomaten terug te plaatsen.  Voorafgaand aan de wedstrijd is het wel mogelijk om alvast je consumptiemunten te halen in het Supportershome en bij de muntenkar die tegen gebouw Larenstein staat.

Als gevolg van de zomervakantie in schoolregio Noord heeft de Supportersvereniging minder vrijwilligers tot zijn beschikking dan gebruikelijk. Hierdoor zal de Supportersvereniging het rond Go Ahead Eagles – FC Volendam ook moeten doen met minder vrijwilligers bij de verkoop-/horecapunten in het stadion. Go Ahead Eagles en de Supportersvereniging vragen je dan ook om begrip voor het feit dat je wellicht iets langer op je drankje zult moeten wachten.

Door de werkzaamheden aan de nieuwe aanbouw van de Hoofdtribune, zal de ingang voor supporters met een seizoenkaart of losse kaart voor Vak 3 binnenkort via de B-Side zijn. Rond Go Ahead Eagles – FC Volendam is het echter nog altijd mogelijk om Vak 3 via de gebruikelijke ingang – het hek aan de noordwestzijde van de Hoofdtribune – te bereiken.