De aanleg van geluidsinstallatie is uitgesteld. Er is iets meer tijd nodig om de installatie volledig door te rekenen zodat de configuratie straks perfect is uitgelegd. Er hebben zich inmiddels een aantal supporters aangemeld om ons te helpen de bekabeling aan te leggen. Dit was gepland voor het komende weekeinde, maar komt dus te vroeg. Binnenkort komt er meer duidelijkheid en kunnen de werkzaamheden opnieuw gepland worden. Iedereen die zich heeft aangemeld, hartelijk dank. Wij hopen ook in een later stadium een beroep op jullie te kunnen doen.

Vernieuwing geluidsinstallatie

De geluidsinstallatie is de Adelaarshorst is al jaren ver onder de maat. Dit zal menig supporter kunnen beamen. Professioneel onderzoek op wedstrijddagen heeft  aangetoond dat de installatie technisch gezien veel te wensen overlaat. De dekking van luidsprekers op de tribunes is onvoldoende. De onderlinge afstanden zijn te groot, waardoor er ‘gaten’ vallen in de verstaanbaarheid. Verschillende delen van de installatie worden overstuurd en er is vaak ongewenste ruis hoorbaar.

De Supportersvereniging en Go Ahead Eagles hebben overeenstemming bereikt met de firma Hecla. Deze zal de installatie vernieuwen. Alle speakers en versterkers worden vervangen. Een aantal luidsprekers zal worden hergebruikt op het supportersplein en het horecaplein naast de IJsseltribune. Ook wordt er rekening gehouden met de uitbreiding aan de voorzijde van de hoofdtribune. De installatie zal een entertainmentkarakter krijgen door middel van een gescheiden laag en mid-hoog systeem. De aanwezige mengtafel zal worden vervangen en er voor zorgen dat het systeem niet meer kan worden overstuurd.

Na de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo zulen we beginnen met het vervangen van de huidige installatie.

Technische handjes gewenst

De installatie vergt wederom een forse investering. Deze zal voor een belangrijk deel zal worden gefinancierd door de Supportersvereniging. Om de kosten enigszins te drukken is besloten om de aanleg van de benodigde bekabeling zelf uit te voeren. Dit zal gaan gebeuren in het weekend van 9 en 10 november.

We hebben hiervoor de hulp nodig van supporters met een technische achtergrond, bijvoorbeeld van hen die werkzaam zijn in de installatietechniek. Wil je ons helpen om de geluidsinstallatie van de Adelaarshorst eredivisiewaardig te maken? Meld je dan aan via info@sv-gae.nl. Alvast bedankt namens de SV en de club!