GA Eagles heeft een keiharde 0-3 nederlaag geleden tegen FC Dordrecht. In de Adelaarshorst speelde de ploeg van Vlemmings dramatisch en verloor de slechtste wedstrijd van het seizoen kansloos van de nummer 15.

Er zijn van die wedstrijden dat er helemaal niets goed gaat. Het overkwam GA Eagles vrijdagavond tegen FC Dordrecht. De ploeg van Leon Vlemmings kreeg, tegen het behoudend spelende FC Dordrecht, geen poot aan de grond en dwong niets af.

De Deventer ploeg startte vanavond wederom met Groenbast en Corbin-Ong in de basis. Afgelopen week leek daar twijfel over te zijn. Vlemmings liet namelijk Dzepar en Hettinga op die posities trainen. Na ruim een uur, bij een 0-1 achterstand, haalde de trainer beide spelers naar de kant. Ze werden vervangen door Maneschijn en Werkhoven.

Het was een laatste noodgreep van een trainer die het zichtbaar ook even niet meer leek te weten. In een 3-2-5 formatie poogde hij het aanvallende falen te verdoezelen. Dit keer viel het de verkeerde kant op voor Vlemmings. Dordrecht, dat aan de bal ook geen indruk maakte, schoot al snel de 0-2 binnen.

In de slotfase strooiden de bezoekers nog extra zout in de wonden van de GA Eagles aanhang, door de eindstand op 0-3 te bepalen.

Het tactisch plan van GA Eagles kwam vanavond wederom niet tot uiting. De vraag, of de spelers dit tactisch plan begrijpen en kunnen uitvoeren, is daarom steeds meer gerechtvaardigd. Wederom was er geen enkele lijn in het spel te ontdekken, zowel aanvallend als verdedigend. En dat is toch een pijnlijke constatering over een ploeg die graag meestrijd om promotie.