Het bekertoernooi zit er op. FC Twente trok aan het eind van een lange avond aan het kortste eind door geen fout te maken vanaf elf meter. Omdat Jop van der Linden dat wel deed door de eerste penalty te missen zitten we donderdag niet in de koker.

De winst voor Twente kon niet onverdiend genoemd worden, de Tukkers hadden 120 minuten lang een veldoverwicht al bleef een dapper strijdend Go Ahead de gehele wedstrijd overeind. Een knappe prestatie aangezien de thuisploeg het na een tweede gele kaart voor Schenk een uur lang met een man minder moest doen. Het fanatieke publiek sleepte de ploeg er met veel gezang doorheen tot aan de afsluitende strafschoppenserie. Veel wist Go Ahead in de wedstrijd niet te creeren qua kansen. Ten Den, als vervanger van Kolder kwam er voorin nauwelijks aan te pas; voorzetten vanaf de flanken kwamen niet aan.

FC Twente, dat veel meer balbezit had, kreeg in twee uur voetbal zeker tien goede mogelijkheden om de score te openen, maar faalde daarin behoorlijk. Mickey van der Hart mocht dus weer een clean sheet bijschrijven als vervanger van Cummins.

De energie die de ploeg in de wedstrijd heeft gestopt leverde dus uiteindelijk helemaal niets op. Nu zaak om goed te herstellen voor het belangrijke treffen met die andere ploeg uit het Twentse land, Heracles. Deze wedstrijd wordt zondag gespeeld in onze eigen Adelaarshorst.

GA Eagles – FC Twente 0-0 (0-0) na 120 minuten.

FC Twente wint na strafschoppen; 4-5
Toeschouwers: 7.000