Bart Vriends is de nieuw ‘Eagle van het jaar’. Hoewel hij pas in januari instroomde in de selectie van Erik ten Hag had hij aan een half seizoen genoeg om de harten van de Eaglesfans te stelen. De belangrijkste reden is zijn nimmer aflatende inzet, het type speler dat wij graag zien in de Adelaarshorst. Hij lijkt nu al een onomstreden basisspeler in ons elftal.

Van huurling naar contract

Vriends, die elf jaar lang het shirt van FC Utrecht droeg, is nu nog huurling, maar zal op 1 juli contractspeler worden van Go Ahead Eagles. Zijn voorgangers Jordy Zuidam, Remco Pasveer en Sergio Padt verlieten na hun verkiezing de Adelaarshorst. Hopelijk kan Bart nog enkele jaren zeer waardevol zijn in het centrum van onze verdediging.

Huurlingen Xandro Schenk, die samen met Vriendshet verdedigingsduo vormt, werd de nummer twee; met 22 punten zes punten achter de winnaar. Quincy Promes, gisteren gehuldigd als talent van het jaar van de Jupiler League, maakt de top drie compleet. Het complete overzicht vindt u hier.

Nieuw seizoen

Iedereen bedankt voor het uitbrengen van uw stem gedurende het afgelopen seizoen. De play-off wedstrijden tellen niet mee, maar volgend seizoen kunt u weer elke wedstrijd een stem uitbrengen op weg naar de verkiezing van de ‘Eagle van het jaar’ 2013 – 2014.

Bart Vriends zal gehuldigd worden tijdens de Open Dag op zondag 30 juni.