Go Ahead Eagles heeft gedaan wat het moest doen bij de hervatting van de competitie, winnen van naaste concurrent Excelsior. Resultaat van de overigens matige wedstrijd is dat het gat is geslagen naar plaats vier en de aansluiting met lijstaanvoerder De Graafschap is hersteld. Uiterst belangrijk dus. De eerste helft wist nauwelijks te boeien op een uitstekend bespeelbaar veld. De nummers drie en vier uit de Jupiler league hielden elkaar in stevig in de greep waarbij zelden het zestienmetergebied werd bereikt. Er viel dan ook geen enkele goede kans te bespeuren. Na de hervatting wist Juul Reimerink echter al snel de impasse te doorbreken, door in de 56ste minuut met een knallend schot doelman van Dijk in de korte hoek te verschalken, 1-0. De voorsprong gaf de ploeg een positieve impuls waardoor het veldspel iets verbeterde. Mede daardoor kwam de overwinning dan ook geen enkel moment meer in gevaar. Ondanks bij vlagen aardig combinatiespel wist Excelsior slechts met een vrije trap direct na de thee het Pasveer moeilijk te maken.

Nigel Hasselbaink maakt een verdienstelijk debuut in de hoofdmacht. In de 73ste minuut verving hij de tegenvallende Colak en liet gelijk met een aantal geslaagde acties van zich spreken. De geruchten over onze gewenste nieuwe spits worden luider, maar tot op dit moment is er nog altijd geen overeenkomst getekend.

Door de overwinning en hopelijk versterkt met een diepe spits zal de ploeg met vertrouwen op weg gaan naar Apeldoorn voor de derby tegen de ‘blauwen’. Kijken of we de goede serie op nep gras een vervolg kunnen geven. Dave Bus, die zich wel wist te onderscheiden door een uitstekende wedstrijd, zal helaas geschorst moeten toekijken.

Stem hier op uw man of the match.