De tweede zege op rij was, naast een enorme opluchting voor de groep, een belangrijke zege voor de ranglijst. FC Emmen werd zondagmiddag met 2-0 verslagen in de eigen Adelaarshorst.

De formatie van Hake startte rommelig aan het belangrijke duel. Op de kletsnatte grasmat zette beide teams hoog druk zodat het spel zich louter afspeelde op één derde van het speelveld, veelal ter hoogte van de middenlijn. Vlak schoot vanuit de tweede lijn en creëerde de eerste mogelijkheid van het duel na 18 minuten spelen. Doelman De Lange pareerde adequaat.

Daarna herpakte de thuisploeg zich, het kreeg meer grip op Emmen en kwam zelfs tot een enorme kans, maar Lidberg faalde oog in oog met de FC Emmen sluitpost. Dat deed Edvardsen niet na 32 minuten. De Noor bleef ijskoud en verschalkte Oelschlägel met een bekeken stiffie voor de 1-0. De linkspoot vierde het met een uitgelaten Adelaarshorst met een gymnastische oefening die minimaal een 9,2 op zou leveren.

Even daarna had Edvardsen de score kunnen verdubbelen, echter grabbelde de FC Emmen sluitpost de bal van zijn doellijn. Tien minuten voor de thee kopte Deijl een cornervariant verrassend richting de korte hoek, echter bleven beide teams steken op 1-0 halverwege. In het tweede deel kon GA Eagles de 2-0 al snel binnenwerken na een goede rush van Willumsson, echter pareerde Oelschlägel bekwaam.

Na krap een half uur spelen zuchtte De Adelaarshorst uitbundig nadat Edvardsen zijn tweede in de hoek van de goal deponeerde. Maar de wedstrijd was nog niet gespeeld en Emmen wisselde met vers bloed en zocht de aanval. Pacheco vond De Lange op zijn weg, een belangrijke redding zo’n kwartier voor het einde. De Deventer formatie kon daar niet heel veel tegenover stellen, een stuiterschot en een zwiepert van invaller Sow net voordat Amofa zich een ‘echte verdediger’ toonde, een open kans schoof hij naast het Emmen doel.

Go Ahead Eagles leek zelfs nog op 3-0 te komen door een mooie treffer van Sylla Sow, maar Gözübüyük keurde de treffer uiteindelijk af, met behulp van de videoscheidsrechter. Emmen probeerde nog wel, maar de strijdende ploeg van René Hake behield het hoofd koel en trok de zege over de streep.

Diezelfde trainer van Kowet gaf trots aan dat zijn ploeg eigenhandig zichzelf terugvond in het duel na een moeilijke openingsfase. Een tweede achtereenvolgende zege, met zelfs de nul voor de defensie, is een enorme moraal-boost en een fikse stap op de ranglijst voor de ploeg uit Deventer. Na het interlandweekend wacht Ajax dat naarstig op zoek zal gaan eerherstel en de eerste plek in Nederland na hun nederlaag in Alkmaar.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl