GA Eagles heeft een beschamende nederlaag geleden bij Telstar. In Velsen-Zuid werd met 3-1 verloren. De manier waarop was echt dramatisch.

De ellende stapelde zich gaandeweg de wedstrijd op voor de ploeg van Vlemmings. De hoofdcoach besloot Tim Hölscher al na een half uur te wisselen. Hölscher speelde als een vedette en wandelde zo af en toe eens heen en weer. Tijdens de wissel gunden beide hoofdrolspelers elkaar geen blik.

Zo stond het team Telstar tegen GA Eagles te spelen. En dat was nadrukkelijk terug te zien in de wedstrijd. De ploeg van Mike Snoei toonde enthousiasme en was de gehele eerste helft de bovenliggende partij. Telstar had, al ruim voor de wissel van Hölscher, twee keer gescoord. Schouten volleyde al na negen minuten raak en uitblinker Oskam schoot van verre afstand hard raak. De ploeg van Snoei zat dus binnen een half uur op rozen met een 2-0 voorsprong.

Dat het slechts 2-0 stond bij rust mocht bijna een wonder worden genoemd. Telstar kreeg via spits Navakovic nog drie grote kansen op meer doelpunten. Echter verzuimde de spits oog in oog met doelman Stevens doeltreffend te zijn.

In de tweede helft hielden beide teams de linies afhankelijk gesloten maar toonde GA Eagles nauwelijks dadendrang op de aansluitingstreffer. Die viel wel, twintig minuten voor tijd, en werd gemaakt door topscorer Sam Hendriks.

Lang was GA Eagles niet in de wedstrijd. Drie minuten later had Oskam met een stiftje de 3-1 al op het scorebord gezet. Dat de sfeer bijzonder slecht was vanavond bleek wel uit de wisselbeurt van de Kogel. De spits keek zeer teleurgesteld nadat hij tegen het verdedigingsduo van Telstar geen moment in de wedstrijd was geweest.

GA Eagles moet uit een ander vaatje tappen. Dat er scherper verdedigd moet worden en er enthousiaster gespeeld mag worden is duidelijk. Daar hoeven geen beelden aan te pas te komen. Dat was overduidelijk.