Al doet de 0-0 eindstand anders vermoeden, de goedgevulde Adelaarshorst kreeg gisteravond een vermakelijk duel voorgeschoteld. Go Ahead Eagles had wat de kansen betreft de overhand, maar doelman Robin Ruiter van FC Volendam had een topavond en bleek niet te passeren.  Met Michael Jansen als debutant in de basis begon de ploeg van Ulderink sterk aan de eerste helft, resulterend in kansen voor de nijvere Nigel Hasselbaink en Kari Arkivuo. Ook FC Volendam liet zich echter gelden maar Remko Pasveer stond succes in enkele gevaarlijke uitbraken in de weg. In het begin van de tweede helft kreeg Jules Reimerink de uitgelezen mogelijkheid de thuisploeg op voorsprong te zetten. Oog in oog met de doelman van Volendam kreeg hij alle tijd de juiste hoek uit te zoeken. Het vizier stond echter niet op scherp waardoor de bal langs de verkeerde kant van de paal naast het doel verdween. Dit was het startsein om de druk nog eens stevig op te voeren. Dezelfde Reimerink zag een schot via de handen van de Volendamse goalie op het kruis belanden. In het laatste kwartier trachtte Andries Ulderink met Suk en Post, respectievelijk  voor de moe gestreden Hasselbaink en de Groot, nog extra power en lengte in te brengen om de overwinning binnen te slepen, echter zonder resultaat. Joey Suk was nog twee keer dicht bij een treffer, maar Robin Ruiter keerde bekwaam en werd zo de held van Volendam.

Aangezien de directe concurrentie ook allemaal punten lieten liggen viel de schade nog enigszins mee. Wel kan de Graafschap, hun duel werd afgelast , de voorsprong vergroten. Erg zonde in de strijd om de titel.
Maandag wacht alweer de uitwedstrijd tegen FC Oss welke zich in de transferperiode flink heeft versterkt. Dit duel tegen de nummer 18 zal gewonnen moeten worden om de titelstrijd levendig te houden.

Stem hier op uw man of the match.