De Burgemeester van Leeuwarden heeft Go Ahead Eagles supporters verboden de wedstrijd tegen Cambuur welke op  4 december gespeeld gaat worden te bezoeken. Dit laat hij weten in een brief aan de directie van Go Ahead Eagles waarin hij zijn besluit motiveert. De jarenlange rivaliteit tussen de supportersgroepen, de incidenten na afloop van de wedstrijd in Deventer op 16 oktober en het voornemen van Cambuur supporters om revanche te nemen liggen aan zijn besluit ten grondslag.  Volgens burgemeester Crone kan de veiligheid van onze supporters niet gegarandeerd worden.

De Supportersvereniging Go Ahead Eagles is zeer teleurgesteld dat onze fans op deze wijze worden gestraft voor hun goede gedrag. De bezoekers van uitwedstrijden hebben zich dit seizoen voorbeeldig gedragen en lijken zo de absolute topper aan zich voorbij te moeten laten gaan.

De Supportersvereniging beraadt zich momenteel over de te nemen stappen, nadere info volgt later.