Het tweeluik tegen Feyenoord is voor Go Ahead Eagles in mineur geeindigd. Leverde het bekerduel een verdiende overwinning op, de competitiekraker was een buit voor de gretige Rotterdammers; 0-4.

Go Ahead ,dat op drie posities was gewijzigd kwam geen moment in de wedstrijd. Erik Cummins stond weer onder de lat, terwijl Peter van Ooijen en Marnix Kolder Jeffrey Rijsdijk en Teije ten Den vervingen. Feyenoord pakte de zaakjes wat steviger aan en zette de thuisploeg voortdurend onder druk. Goals van Giliano Wijnaldum (eigen doelpunt), Jens Toornstra, Colin Kazim-Richards en Mitchell te Vrede bepaalden de eindstand. Fernando Lewis in de eerste helft en Jop van der Linden middels een vrije trap in de tweede helft waren dicht bij een treffer. Maar dat was dan ook alles.

Het bleef deze week dus bij een bekerstunt en er kunnen geen punten worden bijgeschreven in de competitiestand. Iets wat de komende weken wel moet gaan gebeuren om niet verder achterop te raken; we staan nu 16e. Zaterdag naar FC Utrecht met maar liefst 650 supporters.

Stem hier op uw man of the match.

Go Ahead Eagles – Feyenoord 0-4 (0-2)

28. 0-1 Giliano Wijnaldum (eigen doelpunt)
41. 0-2 Jens Toornstra
58. 0-3 Colin Kazim-Richards
89. 0-4 Mitchell te Vrede

Gele kaart: Lars Lambooij (Go Ahead Eagles), Mitchell te Vrede (Feyenoord)

Scheidsrechter: Björn Kuipers

Toeschouwers: 7.987

Go Ahead Eagles: Erik Cummins; Sven Nieuwpoort, Bart Vriends, Jop van der Linden, Giliano Wijnaldum; Peter van Ooijen (63. Jeffrey Rijsdijk), Sander Duits (75. Lars Lambooij), Sjoerd Overgoor; Jules Reimerink (46. Nick de Bondt), Marnix Kolder, Fernando Lewis.

Feyenoord: Kenneth Vermeer; Luke Wilkshire (78. Rick Karsdorp), Sven van Beek, Terence Kongolo, Miquel Nelom; Karim El Ahmadi, Lex Immers, Jordy Clasie; Jens Toornstra (90. Bilal Basacikoglu), Colin Kazim-Richards (83. Mitchell te Vrede), Elvis Manu.

Interviews: Erik van Luttikhuizen