Beste Supporter,

Wij als Supportersvereniging  hebben jullie vraag gehoord met betrekking tot het openen van de stadions. Alles of niets.

De Supportersvereniging wil jullie dan ook laten weten dat wij achter onze supporters staan. Er hebben constructieve gesprekken  plaatsgevonden met het Supporterscollectief Nederland en Go Ahead Eagles. Daarin is onder andere besproken een aantal acties op te zetten om de seizoenkaarthouders toe te laten tijdens de wedstrijden. Wij vinden dat deze seizoenkaarthouders de wedstrijden moeten kunnen bezoeken. Gezien het feit dat er nauwelijks besmettingen hebben plaats gevonden tijdens de fieldlabs, vinden we het dan ook niet meer houdbaar dat er maar een derde van het stadion gevuld kan worden. De supporters geven aan dat het sociaal en maatschappelijk noodzakelijk is weer de wedstrijden te bezoeken met Full support. Wij steunen dit verzoek van harte. Los van het feit dat het veel geld kost de stadions niet verder gevuld te hebben, weten wij dat voetbal zonder publiek geen voetbal is zoals het zou moeten zijn.

Dit gaat hand in hand met elkaar. Hoe fijn is het dat je weer je kameraden kan zien voor een gezellig praatje, een uitlaatklep hebt waarin je Kowet kan aanmoedigen en je je kunt ontspannen om even uit de bubbel van thuis en het werk te komen.

Waar veel landen zoals Denemarken,Spanje en Engeland volledig open gaan, kunnen wij nog steeds onze club niet aanmoedigen. Ook sluiten we ons aan bij de woorden van Jan Willem van Dop: “80% van de mensen heeft iets met betaald voetbal en die zitten thuis, het is gewoon klaar!

Het statement van de Supportersvereniging luidt dan ook: toegang voor alle huidige seizoenkaarthouders. En niets minder!

Wij als Supportersvereniging vragen dan ook aan jullie om de onderstaande petitie te ondertekenen en massaal te delen.

Teken hier de petitie: