Op een klein, weliswaar niet onbelangrijk aspect na, beleefde Deventer gisteren een geweldige voetbaldag. De droom sportief geschiedenis te schrijven bleek helaas in werkelijkheid niet haalbaar. Ajax bleek toch een maatje te groot en zegevierde enigszins geflatteerd met 0-6.

Desalniettemin werd het een voetbalfeest die zelfs de meest doorgewinterde Eagles-fan zelden heeft meegemaakt. Al vroeg in de middag werden de terrassen op de Brink ingenomen door honderden uitgelaten Go Ahead Eagles aanhangers en vloeide het bier rijkelijk.  De oproep om voor de Waag te verzamelen en gezamenlijk de tocht naar de Adelaarshorst te maken werd massaal beantwoord. Bij het invallen van de avond zette een indrukwekkende rood-gele stoet van naar schatting 1000 man zich in beweging richting het stadion, waar het ruim voor aanvang van het duel al gezellig druk was. De fanshop beleefde een run op de speciaal voor deze wedstrijd vervaardigde herinneringssjaal en programma.
De volgepakte Adelaarshorst zorgde voor een geweldige cupsfeer. Ook toen het uitzicht op een goed resultaat al lang was vervlogen bleef het talrijke publiek de ploeg hartstochtelijk ondersteunen.  Zo was het resultaat van de apotheose van het prachtige bekertoernooi dus niet helemaal waar we met z’n allen op gehoopt hadden maar heeft het onze club wel weer op de voetbalkaart gezet.  Met trots wordt het rood-geel weer om de schouders gehangen en is Kowet het gesprek van de dag. Lang, heel lang hebben we hier op moeten wachten en, de koek is nog niet op. Nog vijf competitie wedstrijden en dan knallen in de play-offs is nu het ultieme doel. Misschien hebben we het hoogtepunt van een toch al fantastisch seizoen nog te goed.
Tenslotte een groot compliment voor alle fans. Een geweldige feest zonder wanklank, klasse!