Is Go Ahead Eagles voor Deventer meer waard dan het kost?

Maandag 23 januari trapt Het Deventer Debat het nieuw jaar af met een debat over de financiële en emotionele waarde van het roemruchte Go Ahead Eagles voor Deventer.

Weegt die waarde op tegen de kosten die gemaakt moeten worden om betaald voetbal in Deventer mogelijk te maken? Hoeveel draagt de club bij aan het imago van Deventer? En moet Deventer de club dan niet meer promoten? Wat kost de gemeente zo’n stadion vlak bij de binnenstad? Wat kost het de stad om de veiligheid te waarborgen en de orde te handhaven? Maar ook: zijn Eagles supporters nog wel zo lastig en moeten we doorgaan met de verplichte combireizen naar uitwedstrijden? En kan de gemeente bezuinigen op de korting die minder draagkrachtige Deventernaren krijgen op een seizoenkaart? Kortom: stof voor een stevig debat. Een debat dat gevoerd wordt door Edwin Mulder, directeur GAE, Manuela Hannink, voorzitster supportersvereniging GAE, de internationaal bekende scheidsrechter René Temmink en vanuit de politiek wethouder Margriet de Jager en burgemeester Heidema.

Het is de bedoeling dat ook Yuri Mulder zijn opwachting maakt deze avond.

Zoals gebruikelijk bij het Deventer Debat zullen deze gasten niet alleen met elkaar in debat gaan, maar ook met het publiek onder leiding van RTV-Oost presentator Mark Bakker.

Het debat vindt plaats in de synagoge aan de Golstraat 23 en begint om 20:00uur. De entree is gratis. De zaal gaat open om 19.30.