Go Ahead Eagles is gisteravond in Dordrecht door de ondergrens gezakt. De wedstrijd met perspectief ging in de blessuretijd desastreus verloren.

De Deventenaren begonnen redelijk goed aan de wedstrijd en waren in de eerste helft de bovenliggende partij. In de 36ste minuut was de voorsprong voor de bezoekers dan ook terecht te noemen. Glynor Plet’s eerste was gelijk een hele fraaie. Een prachtig aangenomen steekbal werd beheerst voorbij de keeper gewerkt.

Op het moment dat iedereen zich leek te verzoenen met een 0-1 ruststand ging het toch nog mis. Nieuwpoort weigerde Lieder goed aan te pakken, wiens voorzet door Fortes via het been van van der Linden achter de kansloze van der Hart werd geschoven. Een enorme dreun op slag van rust.

Na de hervatting had Go Ahead moeite de draad weer op te pakken na de gelijkmaker vlak voor rust. Dordrecht trok de wedstrijd naar zich toe en kwam met opportunistisch voetbal steeds dichter bij de winst. Go Ahead was niet bij machte deze trend om te buigen en leek genoegen te nemen met een punt. Een grote inschattingsfout zou later blijken. In blessure tijd kopte Klaiber de bal via de onderkant van de lat achter de wijfelende van der Hart en dompelde alle rood-gelen op de valreep in diepe rouw.

Stem hier op uw man of the match.

interviews door Erik van Luttikhuizen