Voor AZ wordt het ook de eerste wedstrijd in de aanloop naar het nieuwe seizoen tegen een serieuze tegenstander. Eerder versloegen de Alkmaarders de amateurs van vv Dirkshorn (1-4), vv Kleine Sluis (0-8) en West Frisia (0-12). De Noord-Hollanders hebben inmiddels een trainingskamp opgeslagen in Epe van waaruit ze ook nog tegen CSV Apeldoorn en Steenwijk in actie komen.

AZ heeft inmiddels afscheid moeten nemen van clubtopscorer Altidore (23 treffers). De Amerikaan vertekt per direct naar de Premier League-club Sunderland. Boegbeeld Maher vertrok al eerder naar PSV. De vraag is dan ook of de Alkmaarders de kwalitatieve aderlatingen kunnen opvangen, immers het afgesloten seizoen was al een moeizame editie, al werd natuurlijk wel de KNVB-beker gewonnen. AZ trok onder meer Gudelj (ex-NAC) en Willy Overtoom (Heracles) aan.

Go Ahead

De Deventenaren hebben er inmiddels ook drie partijtjes opzitten. SV Terwolde (0-14), Voorwaarts Twello (0-4) en het Sallands Streekteam (0-6) slaagden er niet in de doelmannen Wouda (stage vanuit Heerenveen) Lukas en Ter Mate te verschalken. De club hoopt nog altijd op de rentree van Marsman, maar dat duurt allemaal wel erg lang.

Indruk in het veld maakten vooral de aanwinsten en ex-Dordtenaren Jeffrey Rijsdijk op het middenveld en verdediger Mawouna Amevor. Er wordt afgetrapt om 19.00 uur. Kaartjes kosten 7 euro aan de kassa. Voor kinderen tot 12 jaar wordt 4 euro gerekend.