Geboren en getogen Heerenvener Doke Schmidt is gekozen tot man of the match Go Ahead Eagles – Heerenveen. De rechterverdediger speelde in zijn vertrouwde omgeving een prima wedstrijd, doch kon helaas niet voorkomen dat de punten in Friesland achterbleven. Tegenstander  la Parra had een lastige avond en werd in de tweede helft gewisseld door Marco van Basten.

Joeri Schroyen, zijn compaan aan de linkerzijde van de verdediging, speelde ook een opvallende wedstrijd en werd daarvoor beloond met een tweede plek en pakte zodoende zijn eerste punten. Het was sowieso een wedstrijd van de verdedigers, want Bart Vriends pakte het laatste puntje.

Eagle van het jaar

In de top van het algemeen klassement veranderd er weinig. Eloy Room blijft de lijstaanvoerder met een ruime voorsprong op nummer twee Sjoerd Overgoor.