Go Ahead Eagles heeft zich voor het komende Eredivisieseizoen verzekerd van de diensten van Doke Schmidt. De 21-jarige verdediger wordt voor één jaar gehuurd van sc Heerenveen.

Edwin Mulder, voorzitter van Go Ahead Eagles, is blij met de keuze van Schmidt om tijdelijk over te stappen naar de club uit Deventer. “Doke is een zeer gedreven rechtervleugelverdediger. Bovendien heeft hij bij sc Heerenveen de nodige ervaring opgedaan in de Eredivisie.” In het seizoen 2011/2012 kwam Schmidt onder toenmalig trainer Ron Jans  in totaal tot 17 Eredivisiewedstrijden voor sc Heerenveen. Onder trainer Marco van Basten bleef de inbreng van de verdediger het afgelopen seizoen beperkt tot één competitieoptreden en één bekerwedstrijd voor de Friese hoofdmacht.

DokeSchmidt is na Joeri Schroyen, Lars Lambooij en amateur Oostinjen de vierde versterking voor het nieuwe seizoen.