Fortuna Sittard – Go Ahead Eagles werd geen wedstrijd die ons lang zal bijblijven. Een draak van een wedstrijd met een 2-0 nederlaag tot gevolg tegen een laagvlieger uit de Jupiler league, al moet gezegd worden dat Andries Ulderink door een waslijst aan afwezigen enige verzachtende omstandigheden kon aandragen. Toch had de avond ook nog positieve kanten. Door de nederlaag van Den Bosch bij Cambuur en de onverwachte nederlaag van AGOVV in en tegen Oss, is de gewenste minimale vijfde plaats bereikt.  Dat wil zeggen dat we de beste eindklassering gaan bereiken sinds de degradatie uit de eredivisie veertien jaar geleden en dat we de eerste ronde van de play-offs aan ons voorbij mogen laten gaan.

De medische staf zal nog flink aan de bak moeten om straks in de play-offs de gewenste basiself in het veld te krijgen. Vanuit dat oogpunt is de extra week tot aan de tweede ronde zeer welkom.
Komende vrijdag komt RBC Roosendaal op bezoek in de Adelaarshorst. Een weerzien met oud ‘Eagle van het jaar’ Sjoerd Ars.