Go Ahead Eagles etaleerde vrijdagavond mogelijk de slechtste wedstrijd van het seizoen. In eigen huid ging de ploeg kansloos onderuit tegen VVV- Venlo.

“Ik ben behoorlijk geschrokken, vertelde Harry Decheiver na afloop, “we zijn op alle fronten afgetroefd en geen moment in de wedstrijd geweest.”

GESLEPEN
Maatsen leek heel even de vorm van afgelopen maandag te hebben meegenomen, echter na zijn eerste actie werd hij volledig aan banden gelegd. VVV Venlo bleek een geslepen elftal dat de Deventerploeg goed had bestudeerd. Dubbele dekking voor de rechtsbuiten, een man voor de Kogel om de kaats er uit de halen en een rechtsback die wist dan hij telkens naar binnen moest verdedigen.

ONZEKER
Achterin oogde het ook onzeker, de eerste twee corners waren direct levensgevaarlijk voor het doel van Zwarthoed. Lambooy zijn fout bleef nog onbestraft, maar een minuut later werd Zwarthoed gedegradeerd van held naar schlemiel binnen vier dagen. Een mislukte spelhervatting werd eenvoudig opgepikt door de buitenspeler Van Crooy die met een droge schuiver de 0-1 op het nieuwe bord liet prijken.

AANGESLAGEN
Het doelpunt was als een enorme rechtse directe en de ploeg van Decheiver kwam het nimmer meer te boven. Als een aangeslagen boxer doolde het zielloos over het veld. Het publiek keek gelaten toe hoe VVV kinderlijk eenvoudig de wedstrijd uit kon spelen. Een spelhervatting van De Kogel was het dichtst bij een gelijkmaker, echter een katachtige reactie van de doelman voorkwam dat.

SCHUIVER
VVV speelde juist wel met een plan en vol zelfvertrouwen voetbalde het eenvoudig onder iedere situatie uit. In de rust werd Daemen gebracht voor de lichtzinnige Džepar, echter meer body geeft nog geen overwicht, want de op de rand van het toelaatbaar spelende Post bleef heer en meester. Zwarthoed redde tussendoor nog eens miraculeus maar had geen antwoord op wederom een droge schuiver van wederom Van Crooy.

KNOCK-OUT
Daar ging wel een incident aan vooraf dat alle aandacht trok. Op het middenveld ging Leon de Kogel kermend naar de grond. Terwijl iedereen in het rood-geel omkeek naar zijn spits, stonden plots drie man vrij voor Zwarthoed en was de knock-out uitgedeeld. Ook aan de Kogel overigens die niet meer verder kon en werd afgelost door Teije Ten Den.

INSPIRATIELOOS
Zijn eerste actie was gevaarlijk bij de eerste paal, maar daar bleef het ook bij voor de invaller. Al snel zakte hij mee in het bedroevende niveau van zijn ploeg. Inspiratieloos en zonder flair kon het nimmer een vuist maken. Telkens een stap te laat en volledig zonder zelfvertrouwen ging de ploeg kansloos ten onder. Illustratief was de 0-3 in extra tijd als, vanuit de omschakeling, invaller Resida in vrije positie mocht afdrukken.

BERUSTING
Bart Vriends zuchtte na afloop: “Het leek nergens op: Slap en statisch, daarin doen we iedereen tekort, ook onszelf”. Ook de aanvoerder zag het publiek al voortijdig vertrekken: “De berusting is wel gevaarlijk, maar we hebben het publiek helemaal niks geboden, frustrerend voor hun maar ook voor ons”. Een oplossing kent Vriends ook niet: “De druk is enorm, anders kan je ook niet concluderen als je ons zo thuis ziet spelen”, Vriends sloot af: “Het lijkt gewoon angstig, hoe we dat oplossen weet ik niet.”

BART VRIENDS:

HARRY DECHEIVER: