Afgelopen zondag stond het Eagles Kika Darttoernooi op het programma.
Met 36 deelnemers kon er in 9 poules van 4 gestreden worden om een plek in de winnaarsronde.

De poulefases verliepen vlotjes, met heerlijke snacks van Sammy Jo Loempa’s enzo en Westrik Snacks werd er ook aan de inwendige mens gedacht.
Tussen de poulefase en knock-out was het tijd voor DJ Roy Egberink van DJ Productions om nog even wat extra gas te geven.
De sfeer zat er goed in en daar kwamen de kannetjes op tafel.

Sam Beukema en Boyd Lucassen namen het met 6 pijlen op tegen de dartspelers die er 3 kregen.
Wonnen Sam en Boyd? Dan moest er een vrije gift gedaan worden in de collectebus.
Wist de darter te winnen dan won deze persoon een gratis biertje!

Sam en Boyd vulden elkaar uitstekend aan, er werd van de 12x slechts 1x verloren!!
Dat betekende een mooie goed gevulde collectebus met vrije giften voor KIKA.
Als klap op de vuurpijl deed Sam Beukema ook nog namens de Eagles een mooie gift voor dit goede doel.
Mannen dank voor jullie aanwezigheid en steun!

Maar liefst 7x 180 in de poulefase. Waarbij Rudie Witteveen de kroon spande door er zelfs 2 te gooien.

2 hoge finishes werden er in de poulefase genoteerd

Ge Kuper 117
Rudie Witteveen 120.

Met deze statistieken konden we door naar de Knock-Out fase.
Enkele spannende potjes waarbij bij sommigen de ontlading erg groot was.

Zoals 1 van de aanwezige darters aangaf ‘’ dit is voor mij het toernooi, een beker van Eagles in de kast zou mijn dag helemaal compleet maken’’
En later bleek dat deze darter ook nog een beker won voor de 3e plaats in de winnaarsronde.

Want de strijd om de 3de plekken en winnaars bij beide kanten werd groot aangepakt.
Buiten stond een grote stroboscoop, de overkapping werd gevuld met een rookgordijn en de spelers hadden elk hun eigen opkomstmuziek.

De strijd om de derde plaats in de verliezersronde ging tussen Dylan Voois en Nordin Finke.
Hier bleek Dylan Voois te sterk en hij wist de 3de plaats voor de vele toeschouwers binnen te halen!

De strijd om de derde plaats ging tussen Niels Harperink en Damian de Beer.
Waar Damian uit de startblokken schoot tegen de iets wat nerveuze Harperink 2-0 kantelde de wedstrijd beetje bij beetje om.
Damian kreeg de tripples er niet meer zo makkelijk in en Harperink werd sterker en sterker.
Uiteindelijk was het Harperink die de meest stalen ballen had in de decider.
Hij won met 3-2 van de Beer.

De finale van de verliezersronde ging tussen Michael Voois en Sander Vrieling.
In een schommelende partij wist Michael Voois uiteindelijk zichzelf te belonen door de decider naar zich toe te trekken.
Michael Voois 3-2 Sander Vrieling.

De winnaarsronde finale was een ware thriller.
Best of 9 waarbij de laatste leg de doorslag moest geven.
Jurian Boerkamp nam het namelijk op tegen Waldi Bjarnason.

Waar Jurian zeer sterk begon en verdiend op 4-2 kwam dacht iedereen dit is gespeeld
Echter wist Waldi ineens een versnelling te vinden en vielen alle pijlen op de goede plek.
Jurian kon het ondanks 2 matchdarts niet meer bij benen en zag waldi van 4-2 de wedstrijd overnemen en zelfs weten te winnen met 4-5.

1ste Winnaarsronde Waldi Bjarnason
2de Winnaarsronde Jurian Boerkamp