Go Ahead Eagles heeft onverwacht eenvoudig de thuiswedstrijd tegen Cambuur in winst weten om te zetten.

Trainer Joop Gall had enkele wijzigingen doorgevoerd op het middenveld. Joey Suk en Ruud Wellenberg mochten vanaf de aftrap starten en deden dit beiden niet onverdienstelijk. Al na drie minuten wist Antonia doelman Bizot met een lob te verschalken. Voor rust bepaalde Houtkoop de stand op 2 – 0.
Kort na de hervatting liet van der Vlag zich kinderlijk eenvoudig verrassen in de korte hoek. Het doemscenario spookte even weer door menig hoofd, echter dit maal ongegrond aangezien ons middenveld de strategie stevig in handen hield. Na de veldverwijzing van Dijkstra die de doorgebroken Kolder tegen het gras trok en de hieruit voortvloeiende benutte strafschop door Kolder zelf, speelde Go Ahead Eagles een gewonnen wedstrijd met de 4-1 van uitblinker Suk als logisch gevolg.