Go Ahead Eagles toonde in de bekerwedstrijd tegen FC Emmen twee gezichten. Direct vanaf de aftrap werd de tegenstander van het kastje naar de muur gestuurd. Met uitstekend combinatiespel werd de Brinkgreverwegtribune 45 minuten lang bestormd, resulterend in een  2-0 russtand door doelpunten van Ghoochannejhad en Colak.

In de tweede helft bleek de scherpte echter als sneeuw voor de zon verdwenen en ontspon zich een matig duel waarin Go Ahead Eagles nog wel de beste kansen had om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Toen op de tribune de supporters al druk aan het speculeren waren over de mogelijk tegenstander in de achtste finales, sloeg het verder zeer matige Emmen uit het niets als nog toe en dwong het de rood-gelen tot een volkomen onnodige krachtsinspanning. In de verlenging werd tot opluchting van de 2500 bezoekers snel orde op zaken gesteld en de volgende ronde veiliggesteld. Doelpunten van Post en Suk bepaalden de eindstand op 4-2. Zaak nu om snel te herstellen voor de belangrijke ontmoeting van aanstaande vrijdag in- en tegen Volendam.
Donderdag avond volgt de loting voor de 1/8 finales van het bekertoernooi.