Na veertien jaar eerste divisie is een terugkeer op het hoogste niveau slechts twee wedstrijden verwijderd. Een  tweeluik met de nummer zeventien van de Eredivisie Willem II gaat bepalen wie volgend seizoen in de eredivisie mag acteren.
De 2-0 overwinning in de thuiswedstrijd tegen Cambuur bleek zondagmiddag voldoende voor de volwassen spelende mannen van Andries Ulderink. Ondanks de vroege tegengoal bleef het team rustig en raakte het niet in paniek in het uitverkochte en sfeervolle Cambuur-stadion. Toen de tijd begon te strijken werd het stiller en stiller en nam het uitvak het heft in handen om vervolgens in euforie uit te barsten na het laatste fluitsignaal van de uitstekend leidende scheidsrechter Braamhaar.
Nog twee wedstrijden focussen en het toch al fantastische seizoen vol hoogtepunten kan een geweldige apotheose tegemoet gaan. Donderdag zal in een kolkende Adelaarshorst wederom de basis gelegd moeten worden voor de alles beslissende wedstrijd op zondag in Tilburg. We hebben dit seizoen laten zien tot veel in staat te zijn, het kan zomaar gebeuren.