Vlak voor de start van de voorbereiding op het seizoen heeft Go Ahead Eagles een nieuwe trainer aangesteld. De clubleiding kwam zondag tot overeenstemming met Foeke Booy (51). Foeke Booy tekent een contract voor eenn seizoen en zal maandagochtend kennis maken met de selectie en de staf in Terwolde.

Ervaren trainer

Met Foeke Booy kiest Go Ahead Eagles voor een ervaren trainer, die zijn sporen ruimschoots heeft verdiend in het voetbal. Ook omdat hij in zijn trainersloopbaan altijd oog heeft gehad voor jonge talentvolle spelers. Ook daarom past Booy uitstekend in het profiel van de club.

Aanvaller

Als voetballer kwam hij uit voor SC Cambuur, De Graafschap, PEC Zwolle, FC Groningen, KV Kortrijk, Club Brugge, AA Gent en FC Utrecht. Met Club Brugge behaalde hij zijn grootste successen als speler (twee landstitels, de Belgische beker en drie Belgische Supercups). De aanvaller speelde 398 duels in het profvoetbal en scoorde daarin 147 goals.

Trainersloopbaan

In 2002 werd Foeke Booy hoofdtrainer van FC Utrecht en hij was zeer succesvol. Onder zijn leiding won FC Utrecht twee keer de KNVB Beker (2003 en 2004) en in 2004 werd ten koste van Ajax de Johan Cruijff schaal gewonnen. Na vijf seizoenen verruilde Booy FC Utrecht voor Al-Nassr. Daarna was hij twee seizoenen trainer van Sparta en drie jaar technisch directeur van FC Utrecht. Het afgelopen seizoen werd hij in het najaar aangesteld als trainer van Cercle Brugge, waarmee hij tegen degradatie streed, maar wel de Belgische bekerfinale haalde.