GA Eagles heeft in de slotfase een overwinning uit het vuur gesleept tegen FC Dordrecht. Centrale verdediger Xandro Schenk was de doelpuntenmaker drie minuten voor tijd.

Voor de ploeg van Jan van Staa was het doelpunt van Schenk ontzettend belangrijk. Om de strijd in de vierde periode was een overwinning noodzakelijk. En met wedstrijden tegen Helmond Sport en Jong FC Utrecht in het verschiet lijken er opeens voldoende mogelijkheden te zijn.

Dat het spel van beide teams matig was en de wedstrijd voortkabbelde doet er na deze uitslag weinig toe in Deventer kamp. Jeff Stans schoot vlak voor rust een vrije trap op fantastische wijze in de kruising. Na rust zette Dordrecht aan en kwam het via een vrije trap langszij. Even leek de vierde periode GA Eagles uit de handen te glippen. Tot Xandro Schenk vlak voor tijd de bal een beslissend zetje gaf.

In de catacomben van stadion De Krommedijk spraken de spelers van GA Eagles vooral over vertrouwen. Sjoerd Overgoor: “Deze overwinning geeft ons perspectief voor de komende wedstrijden. Het vertrouwen is terug in de groep. Laat het paasweekend maar komen.”

Ook trainer Jan van Staa was een blij man. “Datgene we trainen zie ik steeds meer terugkomen in de ploeg. Tegen de top teams hebben we nu punten gepakt. Het is zaak dit nu door te zetten. Bij GA Eagles zijn al veel gekke dingen gebeurd.”