FAQ items aan het laden...

Go Ahead Eagles kan weer lachen na winst op koploper

Dat een overwinning wonderen doet bleek eens te meer in Amsterdam. In de catacomben van sportpark de Toekomst vierde de selectie van GA Eagles een 0-2 overwinning op de koploper. “Poh wat is dit lekker,” riepen de spelers elkaar toe.

Dat de ploeg van Jan van Staa de ellende van zich af aan het spelen was, bleek halverwege de eerste helft. De ploeg gaf nauwelijks iets weg en kwam er voetballend een aantal keren goed uit. Zo raakte Buwalda de lat na een snelle aanval. Dat was een goed teken in een wedstrijd tegen de koploper.

Jan van Staa moest namelijk aardig puzzelen. Bruno Andrade en Sam Hendriks bleven geblesseerd in Deventer achter. Levi Opdam moest plaats nemen op de bank. Daarnaast keerde de coach terug na het 4-3-3 systeem.

De gehele wedstrijd liet GA Eagles, Jong Ajax aan de bal. De thuisploeg mocht het spel maken maar dat lukte de koploper niet. Dat was de verdienste van GA Eagles. Het team van Jan van Staa gaf geen krim en toonde in de omschakeling een aantal dreigende momenten. Derhalve was het bij de pauze 0-0.

Na rust hield de Deventer formatie het eerste kwartier goed stand. En toen viel een bevrijdende treffer. Een snoeiharde kopbal van Rick Ketting kan wel eens het zetje in de goede richting zijn voor de Deventer ploeg. De 0-1 voorsprong gaf Go Ahead Eagles zichtbaar vertrouwen. Er werd als een team gewerkt en met man en macht verdedigt. Jong Ajax ging steeds meer risico’s nemen en zag GA Eagles drie keer gevaarlijk worden. Nemane, en Werkhoven hadden in een één tegen één situatie al snel kunnen scoren. Het bleef echter spannend tot vier minuten voor het einde. Pieter Langedijk mocht van elf meter aanleggen voor een strafschop. Die benutte de aanvaller waardoor de wedstrijd in het slot ging.

GA Eagles heeft de ellende van vorige week van zich afgespeeld. Aangezien de ploeg inzet op de vierde periode, is dit een welkome overwinning voor de formatie van Jan van Staa. Want volgende week begint die vierde periode met een thuiswedstrijd tegen Telstar.

2018-03-09T23:17:07+01:009 maart 2018|Verslagen|