Go Ahead Eagles is klaar voor de play-offs. Dat mogen we wel concluderen na het spectaculaire slotakkoord van de competitie. In een kolkende Adelaarshorst werd FC Volendam met 3-1 verslagen waardoor zij het kampioenschap op de valreep door hun vingers zagen glippen en moeten laten aan Cambuur.

Na enkele goede mogelijkheden aan onze zijde was het Volendam dat de score tegen de verhouding in opende. De extase in het uitvak was echter van korte duur. Go Ahead nam snel het heft weer in handen en kwam voor rust verdiend op voorsprong door twee goals van Marnix Kolder.
Kort na rust was de weer in genade genomen Antonia verantwoordelijk voor de 3-1.  Het wanhopige Volendam, in de wetenschap dat Cambuur op voorsprong stond in Rotterdam, kon geen potten breken. De kansen die ontstonden werden door de uitblinkende Marsman onschadelijk gemaakt.
In tegenstelling tot de Dijk in Volendam bleef het nog lang onrustig in Deventer.
Woensdag wacht de heenwedstrijd in de eerste ronde van de play-offs in en tegen Dordrecht. Zaterdag is de return in Deventer.

Stem hier op uw man of the match.