Go Ahead Eagles heeft in een roerige periode het enige juiste gedaan. Van de overtuigende 2-0 zege op naaste concurrent NAC zal een zalvende werking uitgaan. Door de overwinning neemt de ploeg afstand van de gevaren zone en is de aansluiting met een brede middenmoot gemaakt.

Marnix Kolder bleek niet in staat de wedstrijd te spelen. Oud NAC’er Alex Schalk mocht zijn plek in de punt van de aanval invullen. Fernando Lewis en Sander Duits keerden tevens terug in de basis en Lesly de Sa zat na een lange afwezigheid weer bij de wedstrijd selectie.

Voor de rust nam Go Ahead al afstand van de armoedige Brabanders die werden gesteund door ruim 200 fans en enkele Zwarte Pieten. Jules Reimerink, op de rechter flank geposteerd, strafte een grove fout van Kenny van der Weg goed af en Alex Schalk prijsde zich gelukkig te mogen scoren tegen zijn oude club.  De thuisploeg  had de wedstrijd onder controle en de enkele mogelijkheid welke werd weggegeven werd door Mickey van der Hart onschadelijk gemaakt.

Die controle was er ook in de tweede helft. Slechts oud-Eagle Erik Falkenburg was dichtbij de aansluitingstreffer maar dat was het dan ook wel. Omdat Go Ahead verzuimde de wedstrijd definitief in het slot te gooien stond de ruststand ook na negentig minuten op het bord. De ingevallen Lesly de Sa kon hier ook niets meer aan veranderen.

Go Ahead Eagles – NAC Breda 2-0 (2-0)

12. 1-0 Jules Reimerink
28. 2-0 Alex Schalk

Rode kaart: 82. Mats Seuntjens (NAC Breda)
Gele kaart: Bart Vriends (Go Ahead Eagles), Joeri de Kamps, Adnane Tighadouini, Jesse van Bezooijen (allen NAC Breda)
Scheidsrechter: Ed Janssen
Toeschouwers: 7978

Go Ahead Eagles: Mickey van der Hart; Sven Nieuwpoort, Bart Vriends, Jop van der Linden, Giliano Wijnaldum; Jeffrey Rijsdijk (75. Lars Lambooij), Sjoerd Overgoor, Sander Duits; Jules Reimerink (66. Lesly de Sa), Alex Schalk (87. Teije ten Den), Fernando Lewis.

NAC Breda: Jelle ten Rouwelaar; Isak Ssewankambo, Jesse van Bezooijen, Kenny van der Weg, Remy Amieux; Joeri de Kamps (72. Stipe Perica), Erik Falkenburg, Uros Matic (67. Kingsley Boateng); Jeffrey Sarpong, Mats Seuntjens, Adnane Tighadouini.

Interviews: Erik van Luttikhuizen