Na het debacle van vorige week in Helmond heeft Go Ahead Eagles andermaal nagelaten de aansluiting met de subtop in de Jupiler league te bewerkstelligen. Vorige week werd een zeker lijkende driepunter verspeeld omdat men verzuimde een zekere marge van 3 of 4 doelpunten te nemen. Ook gisteren brak het gebrek aan scorend vermogen de ploeg weer op.

In de eerste 30 minuten van de wedstrijd deden zich weer enkele fraaie mogelijkheden voor om op voorsprong te komen. Een voorsprong die de einduitslag waarschijnlijk een heel ander gezicht had gegeven. De kansen waren echter niet besteed aan Marnix Kolder, Quincy Promes en Xander Houtkoop. Een bijna logisch gevolg was dat Dordrecht voor rust de leiding nam. Vergeefs ging de thuisploeg vervolgens op zoek naar de gelijkmaker. Veel mogelijkheden werden er echter niet meer uitgespeeld. De grootste kans was er na rust voor Jarchinio Antonia. In het man tot man duel bleek Dordrecht doelman Hahn echter de sterkste. Net op het moment dat Erik ten Hag Guyon Philips wilde brengen, waarschijnlijk met de intentie om opportunistisch te gaan spelen, viel de beslissing. Na een counter vergreep Freek Heerkens zich aan Lars Veldwijk welke zich in scoringspositie bevond. Met deze noodgreep liet hij de Belgische arbiter Smet geen ander keus. Rood en een strafschop. Dit buitenkansje werd door Veldwijk zelf benut, 0-2. Einde wedstrijd.

Stem hier op uw man of the match

Foto’s GA Eagles – Dordrecht