Go Ahead Eagles is er gisteren niet in geslaagd het topduel tegen Cambuur Leeuwarden enige glans te geven. De topper in de Jupiler League werd met 1-2 verloren waardoor een absolute toppositie er even niet in zit.

In de door de verfoeide clubkaartverplichting en het vroege aanvangstijdstip matig gevulde Adelaarshorst was het de thuisploeg die het bal opende. Al in de eerste minuut kreeg Patrick Gerritsen een uitgelezen mogelijkheid om de 1-0 voorsprong op het bord te zetten maar faalde hopeloos. Enkele minuten later was de eerste mogelijkheid voor Cambuur wel direct raak via Koc, 0-1. Koren op de molen voor de bezoekers die in het vervolg van het duel, rustig achteruit leunend al het dreigende gevaar van Go Ahead vroeg in de kiem konden smoren. Zo ontstond een weinig opwindend duel met nagenoeg geen actie voor beide doelen.
Na de rust kwam Go Ahead beter voor de dag. In een hoger tempo werd Cambuur enige tijd onder druk gezet maar resulteerden de kleine mogelijkheden die ontstonden niet in de gelijkmaker. Na een goed kwartier verviel het spel weer in veel slordigheden en zakte de amusementswaarde weer snel naar een bedenkelijk niveau. Om de toeschouwers toch nog enigszins tegemoet te komen besloten beide ploegen en scheidsrechter van Hulten om er maar een tumultueus slot van te maken. Toen de thuisploeg weigerde mee te werken aan een blessurebehandeling van Koc, dacht Pedro uit een snelle aanval alleen op het doel af te kunnen gaan, ware het niet dat van Hulten het spel inmiddels toch had stilgelegd. In zijn gang naar het doel werd hij echter hardhandig gevloerd door Leon Hese die na het opstootje dat ontstond de rode prent gepresenteerd kreeg. Waarschijnlijk ingegeven door de rode kaart voor de bezoekers kon even later ook Dave Bus inrukken met rood. Hij ontving voor een klein vergrijp zijn tweede gele prent. Zijn gele kaart in de eerste helft leek bestemd voor Michal Janota. Na een harde overtreding leek van Hulten te beseffen dat dit reeds de tweede kaart, dus rood was voor Janota, waarop hij besloot de kaart maar uit te delen aan Bus vanwege aanmerkingen op de leiding.
In de tumultueuze en uiterst rommelige slotfase gooide ex-Eagle Reza Goochannejhad de wedstrijd uit een counter in het slot.  Jhon van Beukering, in de 72ste minuut ingevallen voor Joey Suk, wist in de allerlaatste seconden nog tegen te scoren. De slechts vier minuten toegekende blessuretijd was toen echter al verstreken.