De wedstrijd Go Ahead Eagles-Excelsior die vanavond (19.30 uur) in De Adelaarshorst zu worden gespeeld en live op tv zou worden uitgezonden, is afgelast. Door de sneeuwval van donderdag is het veld onbespeelbaar.

Vrijdagochtend is een grote groep vrijwilligers aan de slag gegaan om het veld sneeuwvrij te maken. Geconstateerd werd dat er gevaarlijke ijsresten achterbleven. Wilco Lobbert, assistent-scheidsrechter in het betaalde voetbal, kwam rond 10.00 uur poolshoogte nemen en constateerde ondanks de enorme inspanning die de vrijwilligers leverden, dat spelen op deze ondergrond te gevaarlijk zou zijn. In overleg met de afdeling competitizaken van e KNVB werd vervolgens besloten de wedstrijd af te gelasten. het is nog niet bekend wanneer Go Ahead Eagles-Excelsior wordt ingehaald. De Supportersvereniging gaat kijken of de vuurwerkshow op een ander moment doorgang kan vinden.