De derde oosterlijke derby op rij heeft geen verrassende einduitslag opgeleverd. Die mogelijkheden leken in het begin van de wedstrijd wel aanwezig. De beste kansen waren in die fase zeker voor Go Ahead. Jeffrey RIjsdijk – opnieuw in de basis – had de 0-1 zelfs moeten maken, maar faalde oog in oog met een oude bekende; in plaats van af te leggen op Houtkoop schoot hij zelf. Xander Houtkoop en Deniz Turuc waren zelf eveneens dichtbij een treffer.

Oud-Eagle Nick Marsman hoefde slechts éénmaal de gang naar het net te maken toen Job van der Linden in de tweede helft vanaf elf meter voor de aansluitingstreffer tekende. Het stond toen inmiddels al 2-0 door doelpunten van Gutierrez (eerste helft) en Castaignos, waarbij de aantekening dat Castaignos dit met de arm deed en vanuit buitenspelpositie. Het volle uitvak ging er nog eens goed voor staan maar een slotoffensief kwam er van Deventer zijde niet. Kort na de aansluitingstreffer schoot Tadic namelijk een vrije trap vanaf de zestien genadeloos langs de muur in het kruis en daarmee zat de wedstrijd definitief in het slot.

Het geluk hadden de Deventenaren dus niet aan hun zijde, de 3-1 was dan ook een logische en uiteindelijk terechte uitslag. De twaalfde plaats met 20 punten is na 17 wedstrijden zeker geen slecht resultaat.  Zondag wordt het memorabele jaar 2013 afgesloten met een thuiswedstrijd tegen FC Utrecht. Daarna begint de winterstop. Gezien de overige uitslagen zou een passend slot ons niet slecht uitkomen.

FC Twente – Go Ahead Eagles 3-1 (1-0)

Toesch: 30.000