In de derde thuiswedstrijd van het seizoen is het dan eindelijk gelukt om drie kostbare punten te veroveren. Willem II werd na een wedstrijd die bol stond van de spanning nogal gelukkig met 1-0 verslagen. En opnieuw kwam de doelpuntenmaker uit de verdediging. Bart Vriends kopte uit een hoekschop van v.d. Linden raak via de grabbelende handen van Lamprou en werd daarmee matchwinner. Diezelfde Vriends werd vijf minuten later met rood van het veld gestuurd vanwege een vermeende slaande beweging tegen Peters.

Sfeer en kippenvel

Er gebeurde vrijdagavond van alles in de sfeervolle Adelaarshorst. In de eerste helft raakte Willem II en GAE (Turuc) het houtwerk. Na rust zou Willem II dat nog twee keer doen. Opmerkelijk; geen een keer stak Cummins daarbij een hand uit. Toch kon hij zijn tweede achtereenvolgende ‘Clean Sheet’ bijschrijven. In de 50-ste minuut was er een kippenvel-moment toen de deze week overleden Rene Beumer werd herdacht met een gezamenlijk gezongen You Never Walk Alone. Ook de 150 Willem II-supporters toonden respect.

Spannend tot het eind

Nadat Heymans tien minuten na rust de doorgebroken Reimerink had gevloerd en rood kreeg leek de wedstrijd te kantelen in het voordeel van Go Ahead. Binnen tien minuten was de voorsprong een feit en leek Willem II rijp voor de sloop. Het rood voor Vriends voorkwam dat. Daarna werd het alsnog twintig minuten billen knijpen en kwam er weer wat angst in de ploeg. Het zou toch weer niet fout gaan?

Jules Reimerink mocht in de basis beginnen omdat De Sa wegens een rugblessure niet bij selectie zat. Hij toonde een groeiende vorm, werkte hard maar eenmaal in de buurt van het doel ging lukt het nog niet zo. In de tweede helft had hij de wedstrijd kunnen beslissen maar schoot tegen Lamprou op. De van RKC overgenomen Sander Duits maakte op z’n verjaardag zijn Eagles-debuut centraal in de verdediging.

Go Ahead had opnieuw moeite om kansen te creeren; voorzetten en hoekschoppen komen meestal net niet op maat aan. De snelle Willem II-aanvallers werden regelmatig gevaarlijk maar deze wedstrijd was het geluk op de hand van de Eagles. Het vertoonde spel biedt nog niet al te veel vertrouwen met de komende zware uitwedstrijden (eerst Twente-uit) voor de boeg, maar de eerste driepunter smaakte beslist naar meer.

Go Ahead Eagles – Willem II  1-0 (0-0)

Vriends (64)

Arbiter: Wiedemeijer.  Toeschouwers: 7.883

Geel GAE: Reimerink, Schenk,  Rood: Vriends (69)
Geel Willem II: Heymans, S.Wuytens. Rood: Heymans (55)

GA Eagles
Cummins; Nieuwpoort; Vriends; v.d. Linden; Schenk; v. Ooyen (Duits/74); Overgoor; Turuc; Reimerink (Lewis/82); Kolder (Ten Den/93); Schalk.

Willem II
Lamprou; Cornelisse; (Heerkens/60); D.Wuytens; Peters; Heymans; Haemhouts; Messaoud; (Zanelli/77); S. Wuytens; Vicento (v.d. Struijk/56); Ondaan; Sahar.