Go Ahead Eagles heeft haar koppositie op uitstekende wijze verdedigd en ook uitgebreid. In Almere was de ploeg van John Stegeman 90 minuten de baas op het veld.
Na 94 minuten voetballen in het Yanmar stadion is er maar één conclusie mogelijk. Go Ahead Eagles was een klasse beter dan Almere City en had met een grotere score moeten winnen dan de uiteindelijke 0-1 einduitslag. Tussen minuut 70 en 90 kregen de rood-gelen drie dikke kansen om de wedstrijd definitief te beslissen.
Het was allemaal een gevolg van een eerste helft waarin Go Ahead Eagles langzaamaan de touwtjes in handen nam. Ondanks dat er weinig werd gecreëerd had de ploeg van Stegeman de wedstrijd volledig onder controle vanwege de uitstekende veldbezetting en de discipline. Vlak voor de rust werd een prima eerste helft beloond met een treffer. Goed ingrijpen van Lelieveld bezorgde Istvan Bakx vrije doortocht richting doelman Plattel. De keeper liet een klein gaatje in de korte hoek waar Bakx optimaal van wist te profiteren.
Na de pauze had Go Ahead Eagles de wedstrijd helemaal in haar greep. De thuisploeg wilde wel druk geven maar kwam daar niet aan toe. De uitbraken van Go Ahead Eagles werden steeds gevaarlijker. Echter bleef de definitieve beslissing uit nadat Richard van der Venne één op één wild voorlangs schoot. Niet veel later kreeg Paco van Moorsel een uitgelezen mogelijkheid op 0-2. Ook hij schoot één op één met doelman Plattel voorlangs.
Almere poogde nog tot een slotoffensief te komen maar verder dan een kopbal van de ingevallen Luckassen kwam de ploeg niet. Go Ahead Eagles had nog twee keer kunnen scoren maar zag schoten van Bakx en van der Venne belanden in de handen van de keeper.
Door uitslagen op de andere velden is Go Ahead Eagles nu alleen koploper. Concurrent Sparta staat op twee punten achterstand. Dat is precies de tegenstander waarmee de Deventer formatie volgende week strijd om de eerste periodetitel. Daarin staat Sparta een punt voor op Go Ahead Eagles. Zo’n periodetitel zou de ultieme beloning zijn voor de geweldige start van Go Ahead Eagles.