In een aantrekkelijk duel heeft Go Ahead Eagles maandagavond een ruime en uiterst bruikbare overwinning behaald tegen FC Den Bosch, 4-1. Robert Maruanaya mocht ten koste van Michael Jansen starten in de basis. Hetzelfde gold voor Joey Suk, die net als afgelopen vrijdag het elftal compleet maakte door het wegvallen van de geblesseerde Vosselman.

In de tweede minuut was het Den Bosch dat via een bal op de paal de eerste kans mocht aantekenen. Joey Suk liet niet veel later zien hoe het wel moet. Zijn vrije trap werd in eerste instantie gekeerd door de muur, in de rebound ronde hij echter bekwaam af, 1-0. Go Ahead Eagles nam hierna duidelijk het initiatief wat kort voor het halve uur resulteerde in een comfortabele 2-0 voorsprong. Ditmaal was het Patrick Gerritsen die met het hoofd een voorzet van Reimerink langs de kansloze Zaari kopte en de ruststand op 2-0 bepaalde.
Na de rust was het wederom Den Bosch dat de eerste kans om zeep hielp. Oog in oog met Vorthoren kwam wederom Pasveer als winnaar uit de strijd. Hierna was het Gerritsen die de wedstrijd op slot gooide door een kopbal van de Groot het laatste, al dan niet noodzakelijke zetje te geven. Nadat Jans de spreekwoordelijke eretreffer mocht aantekenen na een onoplettendheid in de verdedigingslinie van Go Ahead, was het wederom Joey Suk die een uitstekende wedstrijd bekroonde met een bekeken schuiver in de verre hoek, 4-1.
Even leek het een perfecte avond te worden toen concurrenten Cambuur en De Graafschap op achterstand stonden. Helaas kon De Graafschap het tij nog keren, maar de titelstrijd ligt nog helemaal open. Vrijdag wacht de volgende horden in Maastricht tegen het plaatselijke MVV.

Stem hier voor uw man of the match.