FAQ items aan het laden...

Go Ahead Eagles blijft defensief schutteren en verliest weer

De ambitie van GA Eagles is om via een periodetitel nog deel te nemen aan de playoffs voor promotie. Maar de vraag of dat nog realistisch is doemt steeds vaker op. Het verdedigende geklungel breekt de ploeg wekelijks met een povere middenmoot plek tot gevolg. Ook in Volendam gingen drie van de vier verdedigers kinderlijk in de fout waardoor drie goede doelpunten slechts de statistiekboeken in gaan.

De gehele eerste helft was matig van beide teams. Veelal werd er op de middenlijn al balverlies geleden waardoor er voor beide doelen bijna niets gebeurde. GA Eagles dat opnieuw met Thijs Dekker als tweede controlerende middenvelder aantrad wilde in eerste instantie de ruimtes dicht houden. Dat gebeurde tot halverwege de eerste helft. Echter kreeg middenvelder Visser daarna vrije doortocht. Waar hij vier GA Eagles spelers dient tegen te komen, was het alleen Sonny Stevens die hij voorbij moest. Dat deed Visser met een fraaie lob.

Niet veel later kon de thuisploeg de voorsprong vergroten. Een diepe bal leek door Xandro Schenk makkelijk uitverdedigd te kunnen worden. Echter liet hij zich van de bal lopen door spits Stroo waardoor er een 2-0 achterstand op het scorebord prijkte.

GA Eagles had tot dat moment geen enkele kans gecreëerd. Echter kwam de ploeg wel terug in de wedstrijd. Sam Hendriks schoot een voorzet van Joey Suk hard binnen. Daardoor ontstond er toch weer geloof in een goed resultaat.

De tweede helft opende spectaculair. Sam Hendriks had de gelijkmaker op de schoen maar vond doelman Verhulst op zijn weg. Een minuut later had Doodeman, Volendam op een grotere voorsprong kunnen schieten. De voorzet die hij onder controle wilde brengen schoot van zijn schoen waardoor Stevens makkelijk kon redden.

Tien minuten na de pauze trok GA Eagles de stand toch gelijk. Hendriks leek zijn actie te ver door te voeren maar zag dat Klinkenberg de bal in eigen doel schoot, terwijl hij wilde uitverdedigen.

Inmiddels kon de wedstrijd alle kanten op. Na ruim een uur liet Jan van Staa nieuwe aanwinst Andrade debuteren voor GA Eagles. De oud Willem II aanvaller stond koud in het veld toen GA Eagles zelfs op voorsprong kwam. Hendriks trok een gat voor Beltrame. De Italiaanse middenvelder schoot hard raak, 2-3.

Lang kon GA Eagles die voorsprong niet vast houden. Twintig minuten voor het einde kwam Volendam weer op gelijke hoogte. Antwi liep makkelijk weg uit de rug van Opdam waarna het intikken een koud kunstje bleek.

Na de gelijkmaker van de thuisploeg liet GA Eagles op vele fronten verstek gaan. Er werd nauwelijks initiatief genomen en de verdedigende taken niet goed uitgevoerd. Spits Stroo kreeg bij de 4-3 namelijk teveel ruimte van Buwalda waarna de wedstrijd met dat doelpunt beslist was.

2018-01-28T20:30:01+01:0028 januari 2018|Verslagen|