Go Ahead Eagles heeft slechts een punt overgehouden aan het duel met FC Emmen. In de Oude Meerdijk gaf de ploeg van Rene Hake tot twee keer toe een voorsprong weg terwijl er mogelijkheden genoeg waren om ver weg te lopen van Emmen. Go Ahead Eagles ging slecht met de, door FC Emmen, weggegeven ruimtes om.

Na negen minuten kwam Go Ahead Eagles op voorsprong. Jay Idzes schoot uiteindelijk raak nadat de thuisploeg de afgeslagen hoekschop van Rommens twee keer niet fatsoenlijk weg kreeg. Emmen kon vervolgens geen vuist maken en de bezoekers uit Deventer hadden de wedstrijd, zonder continue balbezit te hebben, onder controle. Er ontstonden wel mogelijkheden maar daar ging Go Ahead Eagles matig mee om. Emmen kwam doormiddel van een heel makkelijk gegeven strafschop, langszij. Niemand minder dan ex-Go Ahead Eagles speler Jeroen Veldmate schoot raak vanaf elf meter.

In de tweede helft leek de wedstrijd meer in evenwicht maar kreeg Lidberg na ongeveer een uur spelen een grote kans op een nieuwe voorsprong. Lidberg schoot overigens hoog over. Niet veel later wist de Deventer formatie de mooiste aanval van de middag op de mat te leggen. Adekanye was het eindstation van de 1-2.

Met nog een kwartier op de klok ging de thuisploeg opportunistischer spelen. Go Ahead Eagles, dat vijf wissels had doorgevoerd, moest voor het eerst achteruit maar leek in de tegenstoot de gevaarlijkste ploeg. Markelo en Sow waren daar niet scherp genoeg in waardoor het bijna wachten was op de gelijkmaker. Die viel uiteindelijk in de 90ste minuut via Romeny.

Go Ahead Eagels geeft dus twee punten weg in Emmen waar het op de ranglijst niet direct pijn van voelt.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl