GA Eagles heeft in de extra tijd een overwinning uit handen gegeven. Lars Veldwijk schoot de bezoekers in de slotminuut naast de ploeg van John Stegeman.

GA Eagles en Sparta opende het duel met twee aanvallende ploegen die probeerden zo snel mogelijk het initiatief te pakken. Dat leek GA Eagles na ongeveer een kwartier te lukken. Dat was op het moment dat Lars Veldwijk vanuit vrijstaande positie naast had gekopt.
De eerste echte kans voor de rood-gelen werd direct binnen gekopt. Jeroen Veldmate was de gevierde man na een goed aangesneden hoekschop van Jeff Stans. Het initiatief lag daarmee bij Go Ahead Eagles dat na een half uur de score had moeten verdubbelen. Orhan Dzepar was echter net te laat gestart om een perfect aangesneden voorzet van Navratil binnen te schuiven.
In de slotfase van de eerste helft liet Sparta blijken nog mee te doen in de wedstrijd. Centrumverdediger Alberto wist een hoekschop net naast te koppen. Mede daardoor ging Go Ahead Eagles met een prettig gevoel de kleedkamer in.

Sparta opende de tweede helft beter dan de thuisploeg en kreeg druk op Stegeman’s ploeg. Dat deed het overigens zonder grote kansen te creëren. Het eerste wapenfeit van de tweede helft was daarom weer voor Go Ahead Eagles. Paco van Moorsel wist de bal op de kruising te plaatsen met een bekeken bal. Na een klein uur spelen leek Go Ahead Eagles de wedstrijd definitief naar zich toe te trekken. Een lange aanval, met een geniale actie van Navratil werd geproduceerd tot doelpunt door Julius Bliek.
Go Ahead Eagles was nog niet uitgejuicht of de aansluitingstreffer van Drenthe lag al in het net. Daaraan ging een prima actie van Rayhi vooraf. Na de snelle aansluitingstreffer wist Go Ahead Eagles niet meer in haar spel te komen. Er werd teveel de lange bal gespeeld en die werd nauwelijks gewonnen. Des te langer de tweede helft volgde werd ook de ‘tweede bal’ minder gewonnen waardoor Sparta kon geloven in een punt.
Rayhi waarschuwde de GA Eagles defensie al met een poging tegen de lat. Die waarschuwing was klaarblijkelijk niet duidelijk genoeg over gekomen. Veldwijk kon in de slotminuut van de extra tijd alsnog de 2-2 tegen de touwen schieten. Er zal een kleine kater volgen voor de selectie van Go Ahead Eagles. Echter zal het bij het analyseren moeten concluderen dat het spel in de tweede helft niet goed genoeg was om van dit Sparta te winnen.