GA Eagles is erin geslaagd om een overwinning te boeken op FC Eindhoven. In het Jan Louwers stadion werd het 1-2 voor de ploeg van John Stegeman. De zege kwam met enig fortuin tot stand.

Na de overwinning op jong FC Utrecht was de euforie groot bij de supporters van Go Ahead Eagles. Hoofdtrainer John Stegeman temperde het enthousiasme door te vertellen waar hij allemaal niet tevreden over was. Hij noemde zijn teams zelfs ‘een matig ploegje’ als het niet hard zou werken tijdens alle wedstrijden.
De woorden van Stegeman kwamen in Eindhoven deels uit. De thuisploeg begon namelijk scherper en creëerde zich in de eerste helft een vijftal kansen waaruit slechts één keer gescoord werd. Als Eindhoven een koelbloedige spits in de gelederen had gehad, was de score wellicht anders uitgevallen. Een drietal mogelijkheden alleen voor doelman Verhulst werden om zeep geholpen.

De voetbalwet schrijft voor dat als je zelf de kansen niet benut, de tegenstander het wel doet. Istvan Bakx profiteerde van een gigantische blunder van doelman Swinkels. De doelman van Eindhoven dook half over de vrijetrap van Bakx waardoor Go Ahead Eagles een voorsprong nam na ruim een kwartier.
Eindhoven kwam na een half uur langszij nadat zo’n beetje de hele verdediging niet vrijuit ging. Doelman Verhulst had een afstandspoging kunnen laten gaan ten koste van een hoekschop. De doelman koos er echter voor om de bal weg te tikken. Precies voor de voeten van Kabangu, die een beslissende voorzet op het hoofd van Lopes kon geven. Lopes stond in die situatie helemaal vrij tussen Veldmate en Bosz in.
Niet veel later kon Hobie Verhulst wel heldhaftig optreden nadat spits Daniels oog in oog met de doelman kwam. De spits mistte opzichtig waardoor Eindhoven het verlies van Mart Lieder nog niet kon verkroppen. In de slotminuut van de eerste helft had de score ook zomaar in het voordeel van Go Ahead Eagles kunnen uitvallen. Van der Venne zag zijn inzet echter gepareerd worden door Swinkels.

In het tweede bedrijf had Go Ahead Eagles de verdedigende organisatie iets beter op orde. Met name de ballen die achter de defensie werden gelegd, zorgden voor veel problemen in de eerste helft. Dat werd na rust beter verdedigd. Echter lieten de beide backs nog regelmatig ballen binnen door gaan waardoor gevaarlijke situaties ontstonden.
Het eerste gevaar kwam zodoende van de thuisploeg. Kabangu snelde binnendoor bij Lelieveld en zag zijn poging gepakt worden door Verhulst. De doelman hield GA Eagles daarmee voor de derde keer op de been en maakte zijn foutje daarmee ruimschoots goed.
De eerste aanval van GA Eagles was er één uit het boekje. Richard van der Venne stiftte de bal over de doelman na een puike aanval van de formatie van Stegeman. Het leek een breekpunt in de wedstrijd want vervolgens mistten Van der Venne en Dzepar kansen op de beslissende 1-3.
De wedstrijd leek helemaal in GA Eagles voordeel uit te vallen toen Eindhoven een kwartier voor tijd met tien man kwam te staan. Echter was de Deventer ploeg niet bij machte om dat overtal goed uit te spelen. In die fase kreeg het slechts één kans. Jongeling Pouwels schoot voor open doel hoog over en kon zodoende niet drie keer op rij scoren tijdens een invalbeurt.
Dat er nog een hectische slotfase ontstond had GA Eagles veelal aan zichzelf te wijten. Lelieveld greep te hard in aan de zijkant van het veld waardoor hij ook kon douchen met twee gele kaarten op zak. Eindhoven poogde de gelijkmaker op het bord te zetten met snelle voorzetten. De verdediging van GA Eagles kraakte en piepte af en toe maar barstte niet. Daardoor staat de ploeg nog altijd bovenaan met 6 punten uit twee duels.