Kort na de gelijkmaker herpakte Go Ahead Eagles zich knap, echter in het tweede deel ontbrak het aan stootkracht om de gemaakte defensieve fouten weer recht te trekken.

Wie de 4-1 einduitslag ziet zonder de wedstrijd te hebben bewonderd, zou denken dat Cambuur de Deventer-ploeg zou hebben weggespeeld. Maar dat is verre van de waarheid. Want de thuisploeg speelde misschien nog wel matiger dan Emmen afgelopen zondag, alleen gaf de ploeg van Hake zoveel weg, dat de nederlaag uiteindelijk wel terecht is.

Waar vriend en vijand zich verbaasde over het gelijkspel in Emmen, werd zondagavond iedereen verrast met de 4-1 einduitslag in Leeuwarden. Daar nam Cambuur de leiding vanuit hun allereerste aanval. In de 13e minuut eindigde een 1-2tje bij Breij die, tot zijn eigen verrassing, de bal onder De Lange doorziet schieten tegen de touwen. Na die blunder van De Lange kon er zomaar nog een tegentreffer vallen, maar Cambuur is geen ploeg in vorm en strafte het niet af.

Aansluitend gaat Kowet wel beter spelen en en een goede aanval over links krijgt een beloning. Want Fernandes geloofde nog in de matige voorzet van Stokkers en schoof het speeltuig richting de instormende Deijl. De aanvoerder schoot de bal beheerst achter de onzekere sluitpost De Ruiter en het team van Hake zocht naar meer. Echter stokte het spel veelal rond de 20 meter, omdat de eindpass slecht was, of beide spitsen faalden.

De enige omschakeling in die fase werd dan matig ingeschat en Mahi kreeg ruimte om naar binnen te trekken. De buitenspeler scoorde met een droge schuiver en de rustbespreking was plots anders. Gemotiveerd door die voorsprong begon Cambuur fel aan het tweede deel waar de Eagles twee goede kansen bij elkaar voetbalde. Echter faalden Lidberg en Fernandes, terwijl aan de andere kans wel werd gescoord.

De revelatie Amofa schoof de bal zo in de voeten van Johnson die wel raad wist met het cadeautje en zelfs de 3-1 op het bord zette, aansluitend toonde de Deventer formatie zich enorm aangeslagen. Ook de wissels brachten geen relaas, sterker nog; de vierde treffer voor Cambuur viel ook nog.

Daarmee incasseerde Hake zijn team zes treffers in twee duels tegen de ondersten van de eredivisie. Die vele fouten dreunen nog stevig na en moeten weggepoetst worden komende vrijdag tegen RKC. Na twee duels degradatievoetbal op plastic, moet de eigen Adelaarshorst de voedingsbodem zijn om weg te blijven van de onderste plaatsen. Dan is Adekanye weer terug en mogelijk ook Edvardssen, die na vanavond weer een kwart wedstrijd in de benen heeft.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl