Go Ahead Eagles heeft de topper tegen Volendam met 2-2 gelijk gespeeld. Dat is een uitslag waar beide teams niets mee opschieten. De ploeg van Jack de Gier zal het minst tevreden zijn omdat zij de beste kansen kregen op een derde treffer.
De openingsfase van de wedstrijd was voor Volendam. De ploeg van Wim Jonk kwam na tien minuten op voorsprong. Een schot van Antonucci viel, die op 35 meter van het doel stond, viel binnen achter Verhulst. Omdat de bal niet aangeraakt leek te zijn mag je verwachten dat de doelman in ieder geval meer deed dan de bal nakijken.
Go Ahead Eagles nam de wedstrijd daarna over met een grote kans voor Berden. De directe tegenstoot bleef uit maar halverwege de eerste helft sloeg Go Ahead Eagles keihard toe. Antoine Rabillard ramde de bal keihard tegen de touwen. Daar ging een snel genomen vrijetrap van Lieftink en goed klaarleggen van Navratil aan vooraf.
Nog geen twee minuten later was de Fransman wederom trefzeker. Dit keer na een snelle uitbraak van Martijn Berden en een goede voorzet van de vleugelaanvaller.
Er leek voor Go Ahead Eagles weinig aan de hand tot de klok het uur aantikte. Invaller El Kadri kon vrij inschieten nadat andere invaller Boy Deul rondom het strafschopgebied niet ‘aangepakt’ werd.
In het laatste half uur was Go Ahead Eagles de betere partij. Het had Volendam in de tang en kreeg in de uitbraak nog twee hele grote kansen op de zege. Competitiedebutant Joran Swart kopte net voorlangs en Maarten Pouwels zag een vlammend schot in de korte hoek gekeerd worden door doelman.
Door het 2-2 gelijkspel en de winstpartij van De Graafschap lijkt Go Ahead Eagles zich te gaan richten op de nacompetitie. Daarin zal het, als het wedstrijden als in Volendam speelt, geen rare indruk maken.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl