Go Ahead Eagles heeft de eerste thuiswedstrijd sinds zes maanden met 0-3 verloren. Op een kille vrijdagavond had de ploeg van Kees van Wonderen weinig in te brengen en ging het hard onderuit tegen de jonge ploeg uit Amsterdam.

De eerste twintig minuten had Go Ahead Eagles nog iets in te brengen. Sterker nog, de grootste kans van de wedstrijd was na zeventien minuten voor Zakaria. Na een snelle aanval via van Hoeven en Lucassen werd in kansrijke positie door Zakaria over geschoten.

In het vervolg van de eerste helft moest Go Ahead Eagles steeds verder achteruit en het spel laten aan Jong Ajax. Gevolg was dat de wedstrijd zich op de helft van de thuisploeg afspeelde zonder hele grote kansen. Die kans kreeg Ajax tien minuten voor rust nadat Jay Idzes hands had gemaakt. De strafschop werd onberispelijk ingeschoten door Taylor.

In een chaotische tweede helft leek de thuisploeg even het heft in handen te nemen. Maar na een klein uur stond de defensie van de Deventer ploeg niet goed waar Brobbey van wist te profiteren. Het gevolg was een opportunistisch spelend Go Ahead Eagles dat eigenlijk geen poot aan de grond kreeg. Met zes minuten extra tijd en een penalty nadat Beukema tegen de grond was gedrukt, leek uitkomst te bieden. Captain Jeroen Veldmate schoot vervolgens hopeloos over waarna jong Ajax de eindstand nog op 0-3 kon bepalen.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl