Go Ahead Eagles heeft de thuiswedstrijd tegen Heracles met 4-2 gewonnen. Een wedstrijd die een uur lang niet geheel ontbrand leek ontplofte alsnog in het laatste half uur. Go Ahead Eagles liep daarbij rood aan maar de overwinning kwam, zelfs met 9 tegen 11 en negen minuten extra tijd, niet echt in de problemen. Go Ahead wist via invaller Mats Deijl de score zelfs uit te breiden.

In de eerste helft had het er weinig van weg dat deze wedstrijd als knotsgek betiteld zou worden. Behoudens een schot van Burgzorg en een vrijetrap van Rommens gebeurde er vrij weinig in de uitverkochte Adelaarshorst. De 1-0 van Luuk Brouwers bleek het startsein van een uitermate vermakelijke wedstrijd. De middenvelder van Go Ahead Eagles kopte raak vanuit een hoekschop. Lang kon de thuisploeg niet genieten van de voorsprong. Vlak voor rust bracht Rai Vloet de stand weer in evenwicht. De Heraclied profiteerde daarbij van een opzichte fout van Warner Hahn.

Een vrij tamme openingsfase van de tweede helft bleek uiteindelijk de opmaat voor 40 minuten spektakel. Go Ahead Eagles kwam op het uur op voorsprong nadat Knoester een voorzet van Cordoba tegen de eigen touwen had gewerkt. Niet veel later leek de wedstrijd in het slot gegooid nadat Luuk Brouwers op fantastische wijze de 3-1 binnen schoot.

Het publiek was nog niet uitgejuicht toen Heracles zich terug in de wedstrijd vocht. Rente profiteerde met een intikker van de tweede fout die Warner Hahn maakte. Dit keer liet de sluitpost een hoekschop door zijn handen glippen.

Vervolgens leek de wedstrijd de kant van Heracles op te vallen. Giannis Foivos Botos kon, na inmenging van de VAR, met een directe rode kaart het veld verlaten. Botos schopte zijn tegenstander op de middenlijn schuin van achter. Daarbij ondernam hij geen poging om de bal te raken. Met 10 tegen 11 hield Go Ahead Eagles knap stand. Maar tien minuten voor het einde bleek de opdracht voor de ploeg van Kees van Wonderen nog groter te worden. De ingevallen Lidberg had namelijk zijn ellenboog in een duel teveel gebruikt. Na bestuderen van de beelden bleek ook de Zweedse aanvaller, terecht, met een rode kaart te moeten vertrekken.

De negen van Go Ahead Eagles moesten vervolgens een kwartier zien te overleven. En dat deden ze bijzonder knap. De Adelaarshorst diende als 10e, 11e en 12e man waarna de ultieme beloning in de 98e minuut kwam. Mats Deijl dook alleen voor doelman Blaswich op en schoof raak. Het stadion raakte in extase waarna scheidsrechter Martens er direct een einde aan maakte.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl