Go Ahead Eagles is weliswaar ongeslagen gebleven in de eigen Adelaarshorst maar moest opnieuw toestaan dat een tegenstander met een punt vertrok. Eerder wisten Excelsior (2-2) en Jong Ajax (1-1) al punten te sprokkelen aan de Vetkampstraat. Dit keer was het jong AZ dat met een punt terugkeert naar Alkmaar.

De ruim 8000 toeschouwers hadden bij de veldopkomst nog een duidelijke boodschap voor de KNVB. Het kwam erop neer dat beloften teams niets te zoeken hebben in de eerste divisie. Maar na drie wedstrijden tegen beloften teams, in eigen stadion, is het puntenaantal van 5 mager te noemen. Daarnaast kreeg Go Ahead Eagles nooit echt grip op de tegenstander en kon het duel niet gecontroleerd worden.

De 1-0 van Jeroen Veldmate, halverwege de eerste helft, had moeten dienen als bevrijdend middel. Het omgekeerde bleek echter het geval. De linies lagen bij Go Ahead Eagles ver uit elkaar en naarmate de wedstrijd vorderde werden die afstanden groter. De passing was onnauwkeurig en de bediening van de voorhoede veelal te gehaast.

In de tweede helft was er geen sprake van verbetering. Het werd alleen maar minder aan de kant van de thuisploeg. Jong AZ kreeg de wedstrijd meer in handen en kwam via invaller Sadlacek op 1-1.

Alleen in de absolute slotfase kreeg Go Ahead Eagles nog een grote kans om te winnen. Richard van der Venne zag zijn inzet echter van de doellijn gehaald worden. Daardoor boekt Go Ahead Eagles opnieuw een teleurstellend resultaat en is het op afstand geraakt van de top 5.

Het is ook na deze wedstrijd weer mogelijk om te stemmen op De Eagle van het jaar op deze pagina!

Bron: Deventervoetbal.nl